View Single Post
  #4  
Old 31-10-2006, 22:52
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Het is gelukt!

Hoewel ik bij voorgaande edities altijd vertrokken ben met het idee een top-10 moet en een top-5 is geweldig, zag het er in het begin van het jaar toch wat anders uit. Enkele online quiz kanonnen namen een jaartje vakantie, dus als het moest gebeuren, dan wel in 2006.

Met verscherpte moed en wil tot slagen, ben ik dan toch maar gestart. Bij iedere vragenreeks gechecked, en nog eens gechecked. Hier en daar vielen wat steekjes en de F1 vraag kostte me bijna wat. Laten vangen aan een BT49 en de Williams achtervleugel. Maar toch heb ik het gevoel gehad dat op de beslissende momenten dit jaar, dat tikkeltje geluk aan mijn zijde was. Het tikkeltje geluk dat in iedere wedstrijd/competitie/whatever, het verschil maakt. Zo ook bij vraag 39, waar ik in eerste instantie enkel dacht dat het Spa 86 moest/kon zijn. De rest is wel leuk en het ging "beknopt" als volgt.

Met nog 2 vragen te gaan 10 punten voorsprong, is wat comfortabel, maar die ben je ook zo kwijt, dus ik zou niet rusten vooraleer ik én de vraag opgelost had én er ook een verificatie tegenover stond.

Ikke dus de zolder op, in mijn oude tijdschriften zoeken. Bleken het enkel nog jaargangen '90 en '91 te zijn. Echter... (het tikkeltje geluk) er zat er nog eentje tussen van '86 (cover in bijlage) Jawel, die met het verslag van Spa! YES! In de uitslag stonden er 3 equippes met een Golf GTI, waarvan slechts 1 Nederlandstalige (zie Korenbloem reclame). Zoektochten in andere tijdschriften en dito boekenwinkels brachten geen soelaas. Dan maar even laten rusten en als er geen bevestiging kwam, dan ging mijn antwoord zijn datgene wat er in Auto&Sport stond (zie opnieuw bijlage). Achteraf gezien blijkt dat het juiste antwoord, maar goed, dat wist ik toen nog niet.

En omdat 10 punten er maar 10 zijn en omdat het de laatste vragenreeks was en omdat ik niet op mijn gezicht wilde gaan met een rallyvraag, moest en zou die extra verificatie er komen. Dus terug naar de foto! En dan zie je het MAK logo... Maar ok, twijfel alom want zou die Wuyts van in de uitslag ook wel bij de MAK zijn... denk denk, ok, dan bellen we maar naar iemand die lid is van de MAK.

"Hey, zeg gij zijt toch bij de MAK, niet?" "Euh ja, ik ben bij de MAK ja." "En kent gij daar wa volk zo?" "Euh ja, waarom?" "Wel, weet gij of dat daar ene zekere Wuyts bij is?" "De Roger?" "Euhrm, ja, ik denk het" "Ja ja, die is van de MAK, van de'n historic zelfs" "Ah ok, merciekes he".

OK, dat wisten we dan al wel, dan maar op zoek of de MAK geen eigen website heeft en inderdaad, de historic afdeling onderhoud een mooie site, maar geen foto van een Golf. Wel een inschrijvingsformulier van een historic rally met een nummer van ene Roger Wuyts. Miljaarde, ik bel hem gewoon. "Halloo" "Spreek ik met Roger Wuyts" "Ja, daar spreekt ge mee" "Wel, 't was om te vragen of gij ooit met een Golf meegedaan hebt aan de Boucles de Spa in 1986 met Buskens erbij?" een bijna onhoorbaar gegniffel aan de andere kant "... tja, wat moet ik daar nu op antwoorden?" "Eurhm, nikske, ik weet al genoeg eigenlijk, 't is voor de quiz " "ja, dat had ik al door, maar vermits ge alles gevonden heb, kan ik confirmeren".

YES YES YES!

Zoals gezegd was vraag 40 voor een Mercedes liefhebber als ik eerder een makkie, dus afgelopen donderdag wist ik al dat het heeel vies moest lopen, om de eerste plaats nog te missen. 1 ding heeft me hier gebracht dit jaar, dubbelchecken en nog een dubbelchecken.

Een dikke merci aan Guy en Werner voor het samenstellen van de vragen (alhoewel ik ook wel eens gesakkerd heb op nog maar weer eens een vraag van "waar halen ze het"), het verbeterwerk en de beoordeling, wat op sommige momenten niet altijd even gemakkelijk moet geweest zijn. Wat ik wel jammer vind/vond is dat de ondertoon op sommige momenten wat verzuurd begon te lijken, zeker bij betwistingen, en dat zou niet mogen. Het is maar een spel, een zenuwslopend bij momenten weliswaar, maar toch "een spelleke voor grote jongens".

Allez, ik ben heel content.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	a&s86.jpg
Views:	42
Size:	747.1 KB
ID:	3161   Click image for larger version

Name:	a&s86-1.jpg
Views:	49
Size:	582.3 KB
ID:	3162  

Last edited by Guido; 31-10-2006 at 22:56.
Reply With Quote