View Single Post
  #2  
Old 25-06-2006, 21:22
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Mja 8 op 10, hoewel ik toch minstens 9/10 verwachtte.

Vraag 17 leek onbegonnen werk, alleen zette de tip me al veel op weg. Snijers had er dus zeker iets mee te maken. Zo kwam ik al snel op een zwart-wit foto van een op de kom liggende Snijers in Ieper 1990. Maar veel meer over die race vond ik echt niet. Na wat meer opzoekwerk, moest het wel degelijk op die rally gaan. Buiten een top 3 vond ik ook niets meer van uitslagen over die rally op internet. Thuis liggen er van begin jaren 90 nog wel wat tijdschriften, maar (met examens) alweer 3-4 weken niet thuisgeweest
Op de website van Snijers staat er telkens dat hij met een Toyota Celica 4WD reed, terwijl ik voor de rest toch altijd GT-Four voor die periode vond, uiteindelijk de juiste gekozen
Enkel nog de meeste scratches dan. Enige wat ik kon vinden uit enkele regeltjes over die rally was dat Snijers toen hij eraf ging zo'n 45 sec voorsprong had, en dus best hard gereden moest hebben. En dat Cerrato ondanks een lekke band en een keer foute bandenkeuze, toch nog knap 2e werd. Een van beide moest dus waarschijnlijk de meeste scratches gereden hebben. En aangezien de tip al op Snijers sloeg (en we nog "maar" in niveau 2 zitten) dacht ik dat het Snijers wel geweest zou zijn. Dat was dus fout gegokt

Vraag 18 dan, daar kon ik alles meteen invullen. Toch maar een keer nachecken, en over de wagen vond ik op diverse sites tegenstrijdige antwoorden, "Panoz LMP-1" ofwel "Panoz Elan" ofwel "Panoz LMP1 Elan".
"Panoz LMP-1" kwam ik dus wel het meeste tegen. En de "Elan" erachter slaat toch op de motor? (Of sla ik de bal compleet mis?) Als we een F1 wagen moeten benoemen, volstaat het ook enkel de chassisnaam + nr te geven?
Hier had ik dus toch verwacht het juiste antwoord te geven?
De excel-file even bekeken, en toch 9 vd 19 ingezonden antwoorden hebben de Elan ook weggelaten.

Weeral 4 punten verloren, en dus een ferme duik in het klassement.
Maar kvond het voor mezelf al sterk om tem vraag 16 nog steeds 2e te staan
__________________
..: www.marcgoossens.com :..

Last edited by The Interceptor; 25-06-2006 at 21:25.
Reply With Quote