View Single Post
  #1  
Old 18-04-2020, 16:35
Wanneke Wanneke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2013
Location: Tremelo
Posts: 278
McLaren MP4/27 - L. Hamilton - Fujimi 1/20

Tijd voor een volgend model. Na de Ferrari heb ik opnieuw een model uit de kast getrokken waar ik een lichte angst voor heb. Het betreft de McLaren van Lewis Hamilton uit 2012 waar hij 4 GP's mee won en uiteindelijk op een vierde plaats in het kampioenschap mee eindigde.

Name:  lewis_hamilton_2012_malaysia_fp1.jpg
Views: 2294
Size:  140.7 KB

Deze wagen dient voornamelijk chroom gespoten te worden, vandaar een beetje mijn angst. Dit kan uiteraard niet de bedoeling zijn en om daar korte metten mee te maken, ben ik er gewoon aan begonnen. Anders blijft ie toch liggen...
Voor het chroom ga ik wellicht gebruik maken van een setje van Zero-Paints. Meestal spuit ik chroom onderdelen met Alclad, maar omdat er hier veel decals aan te pas gaan komen, ga ik Zero-Paints gebruiken. Ik ga vooraf sowieso nog een aantal zaken testen, om niet voor vreemde verrassingen te komen staan.
Er werd al een begin gemaakt door een aantal grote onderdelen aan elkaar te lijmen. De kit doet mij fel aan mijn Sauber van een aantal jaar terug denken. De pasvorm is niet meteen het belangrijkste punt geweest bij Fujimi... Onderdelen die niet goed op elkaar aansluiten met openingen tot gevolg zijn schering en inslag. Nu, ik ben voor een groot stuk opgegroeid met deze generatie van F1 wagens, dus ik ben al blij dat er een fabrikant ze wilt maken. Niets dat we niet aankunnen.

Bij deze alvast een aantal foto's van de gemaakte werken:

De openingen zijn duidelijk zichtbaar. Het was dit of het geheel dat niet op de bodemplaat zou passen.

Name:  IMG_4010.jpg
Views: 2327
Size:  180.2 KB


Na een aantal lagen opvulling ziet het er al een stuk beter uit.

Name:  IMG_4363.jpg
Views: 2466
Size:  157.8 KB


De neus was hetzelfde verhaal.

Name:  IMG_4362.jpg
Views: 2239
Size:  156.1 KB


Na een eerste laag primer ziet de wagen er momenteel zo uit:

Name:  IMG_4411.jpg
Views: 2230
Size:  229.4 KB


Dat was het voor deze update, tot de volgende!
__________________
mvg,
Wannes
Reply With Quote