View Single Post
  #2  
Old 13-10-2009, 17:48
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ik wil beginnen aan het plaatsen van de decals, maar dan valt me op dat er voor de ruimte om en rond de koplampen geen decals voor handen zijn! Om het mezelf niet al te gemakkelijk te maken had ik niet opgemerkt dat hiervoor een stuk van de racekuip wit gespoten moet worden, iets wat nu een pak moeilijker wordt nu het groen reeds aangebracht is. Maar onmogelijk is het niet. Ik maskeer het te spuiten oppervlak met Tamiya masking tape, en breng met de airbrush een laagje mat wit aan, dat beter dekt dan glanzend wit. Ik laat het een tijdje drogen en zet er een laagje glanzend wit overheen. Tenslotte laat ik voldoende droogtijd zodat ik de masking tape kan verwijderen en de opstaande rand van de overgang van groen naar wit kan wegpolishen.



Nu kan het aanbrengen van de decals dus echt beginnen. Ik begin met iets makkelijk: de zadelsteun. Dat valt goed mee, en de kwaliteit van de Cartograph decals is superieur.



Nu pakken we de racekuip aan. Ook dat gaat goed, maar jammer genoeg is het wit van de decals niet exact hetzelfde van tint als het gespoten deel. Nu ja, een wedstrijdmodel ging dit sowieso al niet worden, want dat was niet het opzet. De puntjes die je op de foto ziet zijn de verbindingsboutjes die mee ingegoten zitten op de racekuip, en die ik gewoon meegepolisht heb omdat ik er toch nog gepunchte boutjes wil opkleven.



Ook de tank zorgt voor een probleemloze decal-fase. De decals zijn werkelijk van een zeer hoge kwaliteit en verdragen de rode Daco-sol perfect.



Tenslotte is het voorste spatbord aan de beurt. Ook hier geen problemen te melden. Na het drogen van alle decals worden er twee lagen Gunze Sangyo vernis op alle onderdelen aangebracht, en na een weekje drogen worden ze eerst lichtjes opgeschuurd met Micromesh, en daarna worden ze gepolisht met Tamiya compound. Je kan trouwens op de foto nog de sporen zien van de compound, die nog weggespoeld moet worden.



Nu deze fase succesvol beëindigd is, kan ik beginnen met de bouw van het kader, maar dat is voor een volgende update.

Wordt vervolgd!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1981_kawasaki_kr1000f_06.JPG
Views:	1286
Size:	329.3 KB
ID:	15158   Click image for larger version

Name:	1981_kawasaki_kr1000f_07.JPG
Views:	1359
Size:	476.7 KB
ID:	15159   Click image for larger version

Name:	1981_kawasaki_kr1000f_08.JPG
Views:	1275
Size:	373.9 KB
ID:	15160   Click image for larger version

Name:	1981_kawasaki_kr1000f_09.JPG
Views:	1264
Size:	387.6 KB
ID:	15161   Click image for larger version

Name:	1981_kawasaki_kr1000f_10.JPG
Views:	1228
Size:	352.9 KB
ID:	15162  

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote