View Single Post
  #70  
Old 15-03-2012, 12:46
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Tijd voor de laatste update van deze build. Afgelopen vrijdagavond was'tie al af en sommigen van jullie hebben 'm dus al kunnen zien in Jabbeke. Tot nu toe had ik alleen nog geen tijd gehad om de laatste update ook nog even online te zetten. Bij deze alsnog dus.

De neus werd afgewerkt. Hier hoefden alleen nog de snelsluitingen geplaatst te worden (zie groene pijlen). Omdat ik deze wagen normaal open zal tentoonstellen heb ik de snelsluitingen dus ook in geopende positie gezet. De kit bevatte trouwens onderdelen voor zowel open als gesloten.


Daarna werd hetzelfde gedaan met de afdekplaat die op de achterzijde van de body zit. Ook hier geven de groene pijlen aan waar de sluitingen geplaatst zijn.


Tenslotte werd de body zelf afgewerkt. Dat begon met het plaatsen van de vacuform voorruit. De ruit zelf werd eerst in de "Future" gedoopt om 'm zo helderder te laten lijken. Eerder in dit verslag was te zien dat ik al gaatjes had geboord om de ruit met rivetten vast te zetten. De rivetten heb ik één voor één op hun plek gezet waarna aan ze aan de binnenzijde werden vastgezet met een klein beetje CA-lijm. Daarna werden ze korter gemaakt zodat je nu aan de binnenkant alleen nog wat hobbeltjes zit zitten. Als laatste stap werden de decals nog geplaatst.

Daarna was het de beurt aan de spiegels. Deze werden geschuurd en op hun PE-deel gezet. Dit geheel werd vervolgens met rivetten aan de body bevestigd (groene pijl #2) en achter het raam geklemd (groene pijl #3).

En toen was er nog maar 1 ding te doen en dat is aangegeven door de groene pijl met #1: de haakjes waarmee de body vastgezet wordt aan het onderstel....


En nu is'tie dus af!!! Eindfoto's heb ik al gemaakt en zullen een dezer dagen in mijn gallerij verschijnen!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	lotus56_74.jpg
Views:	585
Size:	143.0 KB
ID:	24755   Click image for larger version

Name:	lotus56_75.jpg
Views:	581
Size:	169.6 KB
ID:	24756   Click image for larger version

Name:	lotus56_76.jpg
Views:	608
Size:	147.6 KB
ID:	24757  
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote