View Single Post
  #9  
Old 12-08-2017, 11:18
Wanneke Wanneke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2013
Location: Tremelo
Posts: 278
De decals lagen al een week of 2 op hun plaats, maar omdat ik (zoals bij alles) graag de tijd nam om rustig de 2K vernis te spuiten, werd dit pas gisteren gedaan.
De decals zelf gingen relatief vlot op hun plek. Hier en daar was er wel sol nodig en kwam er soms een haardroger aan te pas, maar ze liggen en ze liggen goed. Enige uitzondering waren de oranje decals bovenop de luchthapper. Deze bestond uit 4 delen en was onmogelijk zo te leggen dat alle zwart bedekt werd. Bijstippen was dus nodig. Uiteindelijk zit er een klein kleurverschil tussen verf en decal, maar dat valt bijna niet te zien.
Op de plaatsen waar ze moesten, heb ik de boutjes ook al aangebracht, zodat deze onder de vernis liggen en dus niet meer weg kunnen.
De vernis zelf ligt naar mijn mening net iets te dik waardoor er een lichte vorm van appelsienhuid is. Maarja, het is een leerproces.

Foto's:

Name:  IMG_2396.JPG
Views: 465
Size:  150.3 KB

Name:  IMG_2400.JPG
Views: 459
Size:  163.8 KB

Zowel de voorvleugel als de achtervleugel werden tegelijkertijd op dezelfde manier onder handen genomen. De achtervleugel was hier het moeilijkst door de complexe vormen waarop de decals moeten komen. Let ook vooral op de binnenkant van de endplates. Deze worden volledig bedekt door een soort van carbondecal, die trouwens in de kit zit.

Name:  IMG_2402.JPG
Views: 461
Size:  139.6 KB

Name:  IMG_2403.JPG
Views: 439
Size:  162.9 KB
__________________
mvg,
Wannes
Reply With Quote