View Single Post
  #3  
Old 30-12-2008, 01:47
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
En drie maanden na de inleiding ben ik eindelijk aan de Sheriff begonnen. in vergelijking met Luigi en The King (waarvan ik binnenkort de witte letters ontvang) zal er hier veel minder verbouwingswerk uitgevoerd moeten worden. Maar deze maak ik dan weer dubbel, dus...

Allez, hierboven staat wat zoal moet aangepast worden. Vanavond werden de eerste zaken aangepakt...

Allereerst moet de wagen boven ziijn achterwielen een beschermkapje hebben. Met plastic sheet werd dit viervoudig gemaakt...



Op de wagen ziet dat er zo uit...



Aangezien de kit komt met losse motorkap en kofferdeksel moest hier ook wat aan gedaan worden. Deze delen pasten evenwel van geen kanten, moesten bijgeschuurd worden en lieten kieren achter. Dan maar zo...



Ik besloot evenwel om deze maal geen zichtbare motor te maken. Ja akkoord Luigi en The King hebben die wel, maar zeg nu zelf (voor wie de film zag) wanneer zie je hun motor? Inderdaad, NOOIT... Dus waarom dan daar tijd instoppen. Luigi en The King gaan toch nooit met geopende kap tentoon staan, dus laat ik dit problee gewoon vallen. Er komt wel wat van motor in hoor, maar invisible !!

Dus vooraan ook toe... De letters "MERCURY" wegschuren...



Samen zien ze er dan zo uit...



Nadat net boven zijn kontje een gaatje geboord werd (antenne) kon ik aan de slag voor het petje... Hier heb ik geen echte stap voor stap pic, maar aangezien ik nog maar één petje heb, ga ik dat dus nog doen.

Het petje staat hier wat naar boven gericht terwijl het in de film vaak naar beneden staan. Gelukkig is het een animatiefilm en heb ik dus wat dichterlijke vrijheid hierin. Ik had wat probeersels met een petje naar beneden maar dat zag er niet goed uit... Het petje is ook wat aan de dunne kant. Ik twijfel of het niet wat dikker moet, maar dan zal de kromming aan de zijkanten moeilijker te maken zijn. Ik zie wel...



Tenslotte werden de fenders en het petje verstevigd met wat Milliput. Nu staan ze samen uit te harden. Morgen komt petjes 2 aan bod. Ik ga zorgen voor voldoende pics.



Slaapwel !!
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote