View Single Post
  #1  
Old 29-09-2013, 11:18
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Nissan Deltawing - Le Mans 2012 - Profil24 - 1/24

Enige tijd geleden ben ik begonnen met de Nissan Deltawing van Profil24 (review van Johny hier). Voor diegenen die deze wagen niet kennen even een fotootje:


Deze auto maakte zijn debuut tijdens de 24 uren van Le Mans in 2012. Het team was een samenwerking tussen Ben Bowlby's DeltaWing Racing Cars (ontwerp), Dan Gurney's All American Racers (constructeur), Duncan Dayton's Highcroft Racing (racing team) en Don Panoz en kreeg de naam Project 56, een verwijzing naar de 56e garage op Le Mans welke gereserveerd is voor experimentele wagens. De NISMO divisie van Nissan bood ook ondersteuning bij de ontwikkeling (o.a. door het leveren van de motor). Helaas moest men na 75 ronden opgeven als het gevolg van een aanrijding met een Toyota.

Verder met de kit. Eerst het simpele intereur welke in grijze primer werd gezet waardoor duidelijk te zien werd dat er nog wat luchtbelletjes opgevuld moesten wroden.


Na het opvullen en schuren kon ik dan het geheel zwart spuiten. Tenslotte werden met een een penseel de details geschilderd. Ik heb het heel simpel gehouden omdat er later vrij weinig meer van te zien zal zijn (en ik deze zoveel mogelijk OOB wil bouwen).


Vervolgens werden de achteruitkijkspiegels aangepakt. Ik vond ze een beetje simpel uitgevoerd en heb daarom een randje toegevoegd waar later de PE delen in kunnen.


En aan de binnenzijde werd het excuus voor een stuurkolom verwijderd en vervangen door een metalen buisje. Ik heb voor het idee het stuur er ook even bij geplaatst.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	2010-24-Heures-du-Mans-0-HIGHCROFT-RACING-USA-DELTA-WING-NISSAN-FGA-1224A-D32-4949_hd.jpg
Views:	1536
Size:	267.5 KB
ID:	28242   Click image for larger version

Name:	nissan_deltawing_01.jpg
Views:	1454
Size:	102.6 KB
ID:	28243   Click image for larger version

Name:	nissan_deltawing_02.jpg
Views:	1533
Size:	158.5 KB
ID:	28244   Click image for larger version

Name:	nissan_deltawing_05.jpg
Views:	1556
Size:	101.4 KB
ID:	28245   Click image for larger version

Name:	nissan_deltawing_06.jpg
Views:	1533
Size:	142.4 KB
ID:	28246  

__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote