View Single Post
  #1  
Old 10-05-2011, 19:33
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Audi Sport Quattro - Rally NZ 1985 - Blomqvist/Cederberg - Scale Production - 1/24

Zo, laten we maar eens een duo-build maken Bij deze dus mijn Scale Production Audi Sport Quattro. Zoals te zien is in de titel ben ik er nog niet uit welke versie dit gaat worden. In de transkit zitten decals voor de Monte Carlo of Corsica van 1985, beiden alleen voor de wagen van Röhrl. Maar ik zit er aan te denken om zelf wat decals te maken en zo de wagen van de Stig (Blomqvist) te maken. Ik heb nog even om te twijfelen, dus voorlopig blijven de vraagtekens nog even in de titel staan

De auto zelf hoeft geen introductie meer denk ik zo (gezien de 10 exemplaren die hier verkocht zijn) dus meteen naar de werkzaamheden. Ik was hier al mee begonnen voor Jabbeke en daar heb ik ook foto's van genomen. De voortgang is achter nog niet groot te noemen Eerst maar even het chassis, hier werd 16mm uitgezaagd. De eerste foto toont het resultaat daarvan, de tweede is te zien dat het ook nog goed is gegaan daar het chassis perfect past in de body.




De vorige 2 foto's zijn al van voor Jabbeke. Intussen zijn dus de 2 helften aan elkaar gelijmd. Hierbij werd goed opgelet om er voor te zorgen dat ze mooi in lijn bleven. Vervolgens werden de aandrijflijn en uitlaat verkort (aangegeven door de groene pijl in het midden). Bij het dryfitten was me al opgevallen dat de wielen aan één zijde iets verder uitstaken. Ik was blijkbaar niet de enige, want ook Sennake was dat opgevallen. De oplossing zal ik later nog behandelen. De rode pijlen geven aan waar de schroeven doorheen gaan om het chassis en de body aan elkaar vast te zetten. Vooralsnog gebruik ik maar 2 schroefjes, tenzij later blijkt dat de achterkant niet lekker blijft zitten. Tenslotte nog even de blauwe pijl: hier zat een "trekhaak" meegegoten, maar die heb ik weggeschuurd daar hiervoor een PE vervanging zit in de transkit.



Ook de afscheiding met de achterbak werd al onderhanden genomen, maar dat zal in een volgende post behandeld worden. Ik heb daar overigens een andere weg bewandeld dan Sennake in zijn build.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	audi_sport_quattro_01.jpg
Views:	3076
Size:	109.2 KB
ID:	22099   Click image for larger version

Name:	audi_sport_quattro_02.jpg
Views:	3039
Size:	118.2 KB
ID:	22100   Click image for larger version

Name:	audi_sport_quattro_03.jpg
Views:	3120
Size:	129.4 KB
ID:	22102  
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."

Last edited by TvD; 28-12-2011 at 20:50.
Reply With Quote