View Single Post
  #38  
Old 09-02-2009, 11:36
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Tussentijds werk

Eindelijk nog eens verder kunnen doen. Ik heb al meer dan een maand niets meer van deze kit in mijn handen gehad, onder andere doordat ik mijn freesmachine naar CNC aan het ombouwen ben, de software onder de knie krijgen, ... zodat we in de toekomst nog betere stukjes kunnen maken.

Met de oude configuratie van de freesmachine heb ik de achterste uprights nog aangepakt. Aan de binnenzijde werden de 'coolducts' eraf gefreesd. Deze zijn veel te dik en, omdat ik de upright aanpas, ook niet meer juist. De nieuwe coolducts zullen waarschijnlijk door vacuümgevormde delen vervangen worden.

De originele montage pinnen werden verwijderd en de onderste bevestiging verder uitgefreesd.





Ook heb ik de ophanging achteraan nog niet verder kunnen afwerken omdat eerst het stuk van de carrosserie, waardoor de ophanging en de aandrijfassen komen, klaar moest zijn.
Omdat het kit onderdeel veel te dik is en niet 100% klopt (de gaten staan iets anders) werd een nieuw deel uit PE ge-etst. De buitenzijde vlak, de binnenzijde met koppelstukken die de verschillende delen aan elkaar houden. Aan de binnenzijde zal dit ook met 'Scale Weave' bekleed worden en daarna zwart gespoten.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Rear upright outside.JPG
Views:	1378
Size:	37.9 KB
ID:	12803   Click image for larger version

Name:	rear upright inside.JPG
Views:	1376
Size:	57.0 KB
ID:	12804   Click image for larger version

Name:	rear suspension bodywork.JPG
Views:	1370
Size:	100.7 KB
ID:	12805  
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра!

Last edited by Gulfie; 09-02-2009 at 13:29.
Reply With Quote