View Single Post
  #6  
Old 03-01-2007, 21:50
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Huudo View Post
Leuk te zien dat je gewoon verder doet!

Ik heb deze kit zelf al eens jaren geleden gebouwd - was mijn eerste F1 denk ik - en toen heb ik de binnenkant met het penseel geverfd. Toch ga ik Dominique en BSModels tegenspreken in die zin dat ik denk dat het niet uitmaakt of je eerst geel al dan niet zwart spuit, aangezien het zowel aan de binnen- en buitenkant dient geverfd te worden en dus niet over elkaar.

Persoonlijk denk ik dat je beter eerst het zwart spuit aan de binnenkant en dan de gaatjes (turbo's en sidepod openingen) afplakt langs de binnenkant om dan het geel te spuiten. Immers, als er dan gele spuitnevel alsnog op het zwart komt is dat eenvoudiger om bij te werken dan wanneer er zwarte spuitnevel valt op het gele. Dus, begin maar eerst met zwart.

Ik weet niet of het specifieke geel in spuitbus bestaat. Ik heb er toendertijd een enamel kleur voor gemengd waarvan ik dacht dat ze ok was. Achteraf gezien was dat niet zo, maar bon, ik heb het model nog wel altijd in mijn kast staan.

Als je wil, neem ik wel eens een paar foto's van dit "museum stukje".
Zoals gezegd: moeilijk te zeggen zo vanaf de tekening op de deskel van de doos. Als je geen overlappingen hebt zou het inderdaad wel gaan om voor de makkelijkste weg te kiezen. Het hangt veel af van het onderdeel natuurlijk. Je moet je ook geen onnodige problemen op de nek halen.

Voor wat betreft de kleur: je moet de kleur voor een model eigenlijk iets te licht kiezen. Een miniatuur lijkt iets donkerder dan de 1:1.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote