View Single Post
  #17  
Old 05-01-2009, 21:45
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
De afgelopen dagen ben ik bezig geweest om te bedenken hoe ik de achterwielophaning zou ophogen. Eerst even de uitgangssituatie:



Zoals te zien is, is er eigenlijk geen fatsoenlijke ophanging... Dus die kan weg, langs de rode lijnen heb ik dan het origineel weggezaagd. Het resultaat is op de volgende foto te zien. Hier zie je ook meteen het nieuwe punt waar de ophanging in komt te staan (bovenste rode pijl). De onderste pijl wijst naar en stuk ijzerdraad wat ik in de een door mij geboord gat heb geplaatst en waar straks de veerpoot op gaat passen (zie rode pijl).



Dan de veerpoot. Hier heb ik aan beide zijden een strip ingezet (de groen omlijnde delen). In het rechterstuk heb ik een gat geboord dat overeenkomt met het stukje ijzerdraad uit de vorige foto.



Wanneer je dan alles in elkaar zet ziet het er zo uit:



Al met al ben ik redelijk tevreden met deze oplossing; de ophanging is stevig en netjes afgewerkt waardoor het straks niet zichtbaar zal zijn hoe het werkelijk in elkaar zit Uiteraard is alles vantevoren zo uitgemeten dat voor en achter de auto nu op gelijke hoogte staat.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	impreza_sti_grn_pbnz_09.jpg
Views:	1246
Size:	131.7 KB
ID:	12470   Click image for larger version

Name:	impreza_sti_grn_pbnz_10.jpg
Views:	1314
Size:	134.3 KB
ID:	12471   Click image for larger version

Name:	impreza_sti_grn_pbnz_11.jpg
Views:	1289
Size:	150.7 KB
ID:	12472   Click image for larger version

Name:	impreza_sti_grn_pbnz_12.jpg
Views:	1199
Size:	114.3 KB
ID:	12473  
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote