View Single Post
  #12  
Old 07-02-2010, 21:23
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Hier dan een how-to over hoe ik smoke heb gebruikt om wat meer leven en diepte in een groot wit vlak kan krijgen.

Stap 1: doe wat Tamiya X-18 Smoke in een mengbakje en verdun deze (zelf gebruik ik de X-20A thinner). Het mag best meer dan 1 deel thinner op 1 deel X-18 zijn. Breng dan met een dunne kwast dit mengsel ruim aan langs de randen van dieper gelegen vlakken en rond bouten/moeren. Zoals je ziet aan de foto ziet het er dan wat rommelig uit.

Daarna rustig laten drogen.



Stap2: pak een kwastje, doop deze in de thinner en ga dan over de stukken heen die je weer wil weghalen. De X-18 zal ondanks dat deze droog was weer vloeibaar worden! Niet te ver in de naden gaan, want die wil je niet weghebben.



Stap 3: pak een droog wattenstaafje en ga hiermee over het zojuist natgemaakte gedeelte. Ook hier geld, niet te hard in de naden duwen, deze wil je juist niet weg hebben.



Stap 4: neem een nieuw wattenstaafje en maak deze een beetje vochtig met de thinner (niet doordrenken!) en schoon eventuele achtergebleven resten op de grote vlakken op (indien nodig).

En het resultaat is dan dit:


Nog even een kleine reminder: Het is van essentieel belang dat de onderlaag (het wit in dit geval) NIET reageert op de thinner die je gebruikt! Anders lost de keurig mee op en kan je mogelijk overnieuw moeten beginnen Ik heb daarom hier Zero Paint gebruikt, maar Tamiya spuitbusjes zijn ook goed.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	lancer_burns_nz96_06.jpg
Views:	2225
Size:	86.4 KB
ID:	16778   Click image for larger version

Name:	lancer_burns_nz96_07.jpg
Views:	2249
Size:	89.4 KB
ID:	16779   Click image for larger version

Name:	lancer_burns_nz96_08.jpg
Views:	2177
Size:	87.9 KB
ID:	16780   Click image for larger version

Name:	lancer_burns_nz96_09.jpg
Views:	2236
Size:	84.7 KB
ID:	16781  
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote