View Single Post
  #1  
Old 26-01-2010, 21:07
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Mitsubishi Lancer Evo III - 1996 Rally NZ - Richard Burns - Hasegawa - 1/24

Tijd voor een nieuw project. Deze keer geen Subaru maar een Mitsubishi. En niet zo maar één! Het wordt de Lancer Evolution III waarmee Richard Burns en Robert Reid hun allereerste WK-overwinning behaalden. Zij deden dit in de Rally New Zealand van 1996. Tweede werd Kenneth Eriksson en derde Piero Liatti, welke beiden voor het fabrieksteam van Subaru uitkwamen. Tommi Mäkinen, teamgenoot van Burns moest voortijdig de rally verlaten na een crash.

De basis zal de Lancer Safari kit van Hasegawa zijn (review hier). Deze zal gecombineerd worden met onderstaande decalset/transkit van Renaissance. Deze bevat naast de decals ook een reservewiel, 2 brandblussers en een reserve-turbo. Aan de decals is ook te zien dat de blauwe vlakken gespoten zullen moeten worden. Daarvoor heb ik inmiddels Rothmans blauw van Zero-paint aangeschaft.



En hier een foto van deze wagen tijdens de rally:



Mochten iemand nog foto's van deze wagen tijdens deze rally hebben, dan zie ik die graag!!

Zodra ik foto's heb van de eerste werken zullen deze aan deze thread worden toegevoegd.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	lancer_burns_nz96.jpg
Views:	2871
Size:	168.2 KB
ID:	16578   Click image for larger version

Name:	9660yp.jpg
Views:	3424
Size:	96.9 KB
ID:	16579  
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote