View Single Post
  #14  
Old 15-06-2004, 03:06
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: Antwerpen
Posts: 285
Re: Re: Re: Oplossingen vraag 15 en 16

Ok bon, ik gaan hier efkes uit mijn krammen schieten, want dit slaat toch wel echt alles...

Quote:
Originally posted by vanni
Hij mist die haarspeld niet, hij moest hem in 2x nemen.
Ik ken die hairpin & de 4x4's , in die tijd nog in de kinderschoenen , konden niet via de handrem rond die bocht , daar de handrem de 4 wielen blokkeerde.
Mijn beste... even voor de goede verstaander:

Ge hebt hier te maken met de gemiddelde, min of meer geïnformeerde autosport fan. Merk op dat ik een onderscheid maak tussen fan en "fanaat".

Mensen zoals ik herkennen geen bepaalde haarspeld in de Rally van Corsica (merk op dat ik hier dacht dat het om de San Remo Rally ging!).

Zoals ik al zei heb ik in den tijd Walter Rorhl op TV (live rallies volgen zat er toen niet in wegens gebrek aan fondsen en transportmiddelen; nu niet wegens gebrek aan tijd) nooit een drie-punts draai zien maken om een haarspeld te halen. Geloof me, als 13-14-jarige stond ik in dienen tijd zot van dienen auto (zou er nu, mits voldoende besteedbaar inkomen, ook wel ene willen), als ik die ooit een dergelijk maneuver had zien uitvoeren, zou ik me dat heus wel herinneren. Bijgevolg: of dat nu aan hem lag of aan de wagen interresseert me in deze bijzonder weinig. De foto geeft niet de indruk dat hij in één soepele beweging door de bocht gaat en bijgevolg mist de rijder in kwestie in mijn ogen deze haarspeld, einde verhaal. Dank U.

Quote:
Originally posted by Sennake
Eerst en vooral : het is eigenlijk niet mijn taak om jou te vertellen hoe je de oplossing van een vraag tot een goed einde moet brengen.

Maar als je me er op aanpakt geef ik uiteraard repliek. En dan zeg ik : de nummers van de San Remo zijn heel anders dan die van de Tour de Corse en zelfs zonder te kunnen lezen wat erop staat zie je al van ver het verschil tussen de twee. Ik beweer dus niet dat je de tekst moet kunnen lezen om te weten over welke rally het gaat, alleen al aan de vorm en de kleuren van de tekst boven en onder de nummer kon je weten dat het NIET San Remo kon zijn.
Waarom zegt ge dan, zelfs ten onrechte, waaraan we de rally hadden moeten herkennen? -Gij laat uitschijnen dat er vitale. specifieke informatie met betrekking tot het antwoord in de vraag verscholen zat, terwijl dit eigenlijk niet het geval is. Dat stuit mij wel degelijk tegen de borst.

Dat ge daar achteraf nen draai aan geeft die niks met uw origineel statement te maken heeft is gewoon een uiting van geldingsdrang, naar mijn niet zo bescheiden mening.

Zoals hierboven vermeld, ik ben van mening dat de meer dan gemiddelde autosport fan niet weet hoe een San Remo nummerbord er in de vroege jaren '80 uit zag en dat men van hem/haar niet kan verwachten van dat uit te zoeken. Ik heb dat spandoek van de Rally Club Verona gezien, dat gelinked aan de San Remo (dat was de gemiddelde gemiddelde autosport fan waarschijnlijk niet eens opgevallen), even gezocht, iets plausibels gevonden en daar verder niet over nagedacht, meer kunt ge volgens mij niet van de de gemiddelde deelnemer verwachten.

In feite, mijn gedacht over nen dergelijken openbare quiz is dat de vragen zo danig zijn opgesteld dat alle info, nodig voor het antwoord, in de vraag is verwerkt (en dan niet via een hersenkronkel-hint van 1 bepaald persoon) en dat er over het juiste antwoord niet ene twijfel kan bestaan, zelfs niet door niet-connaisseurs. M.a.w. vragen die enkel een totale autosport-debiel mis kan hebben en dan naar het einde toe één of andere shiftingsvraag inlassen die dan bepaald wie er die reproductie wint. Gij hebt daar een andere visie op en dat respecteer ik tot op zekere hoogte; m.a.w. ik stoor me soms aan het gebrek aan doordachtheid (naar mijn nogmaals onbescheiden mening) in de vraagstelling (niet bij deze vraag, maar soit...).

Kijk, ik doe mee voor de fun, laat daar geen twijfel over bestaan. Anders had ik niet begonnen na een aantal vragen gemist te hebben. Het kan me dus in principe niet schelen wat gij allemaal uitsteekt in het opstellen van die vragen, maar daar laat ik me niet door tegenhouden met betrekking tot commentaar (ik ben de stereotypische Antwerpse moeial). Begrijp mij ook niet verkeerd. Ik kan me best wel een idee vormen van de tijd die ge er in steekt en ik apprecieer echt wel ten volle dat ge dees organiseert, maar een "Oh shit, sorry, dat was niet meer leesbaar in de foto die ik gepost heb." was naar mijn mening iets beter op zijn plaats geweest in dit geval.

Jan.
=---
__________________
"It's for the fun." -Gilles Panizzi

Last edited by Obi-Jan; 15-06-2004 at 03:34.
Reply With Quote