View Single Post
  #27  
Old 12-11-2006, 04:20
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Baron, die er naar eigen zeggen de brui aan geeft omdat de jury serieus uit de bocht gegaan is wist verdorie nog niet eens dat de bewuste bocht in Monaco lag, laat staan in Monte Carlo. Hij gaf Laguna Seca op als antwoord! Sorry hoor Baron, maar dat slaat werkelijk nergens op. Als je er mee wil stoppen, geen enkel probleem, daar liggen we niet wakker van, maar wees dan wel zo fair om geen zaken aan te halen waarin je zelf hoegenaamd niet benadeeld werd.

Of hoe iemands woorden uit hun context worden gehaald!
De voornaamste reden waarom ik stop is dat ik teveel tijd in deze quiz moet steken om vooraan te kunnen meestrijden. Een dag heeft voor mij ook maar 24 uren en in bepaalde periodes van het jaar (juli/augustus) zijn die 24 uren zelfs bijna te weinig om mijn normale bezigheden rond te krijgen. De enige bijkomende reden is dat ik te ver moet gaan om bepaalde vragen te kunnen oplossen. Vraag 39 heb ik als voorbeeld aangehaald. Ik bel geen voor mij wildvreemde mensen op om een quizvraag op te lossen. Sommigen hebben daar geen schroom over, ik wel. Dat is puur persoonlijk, anderen zullen dat misschien zelfs belachelijk vinden, maar voor mij gaat het te ver. Het is een grens die ik niet kan en wil overschrijden. Of die persoon in Brussel, Mexico of Timboektoe woont, doet niet ter zake. De discussies die er dit jaar geweest zijn en beslissingen van de jury waarmee ik niet akkoord was, zijn voor mij geen redenen om te stoppen.

Dit gezegd zijnde wil ik toch graag een aantal dingen verduidelijken. Ik ben enorm geschrokken van de reacties die mijn aanmerkingen bij de Quiz 2006 hier bij een aantal mensen hebben losgemaakt. Ik wilde gewoon enkele dingen aankaarten, zeker geen discussie opstarten, en al helemaal niet de ruzie ontketenen waar het nu toch wel begint op te lijken.

In de marge van het Racing Festival in Francorchamps en twee weken later de Belcar Last Race in Zolder praatte ik met een aantal mensen waarbij regelmatig de Paddock Online Quiz als gespreksonderwerp naar boven kwam. Deze quiz betekent blijkbaar toch wel iets in het Vlaamse autosportland. Hij wordt niet alleen door de deelnemers op de voet gevolgd, maar ook door vele anderen, ook door autosportliefhebbers die niet actief zijn op het forum. Ook werden steeds dezelfde dingen over de quiz aangehaald:
- deze quiz wordt op een zeer hoog niveau gespeeld en dat wekt blijkbaar ook de nodige bewondering op, zowel voor de deelnemers als voor diegenen die de vragen opstellen;
- het viel iedereen op dat er dit jaar veel meer discussies waren dan bij de vorige edities;
- en er werd ook aangehaald dat de jury niet altijd even consequent was; de ene keer onverbiddelijk streng, de andere keer dan weer soepel. In dat verband kwam Muller/Müller en Monaco/Monte Carlo meermaals ter sprake. Die dingen zijn blijkbaar blijven hangen. Daarom heb ik ze ook aangehaald. 'Müller' heb ik overigens juist beantwoord.

Deze dingen wilde ik gewoon even aankaarten. Ik vind niet dat ik daarmee mijn boekje ben te buiten gegaan. Ik heb nu zelf drie jaar aan de quiz meegedaan, daar heel veel plezier aan beleefd en ook heel veel bijgeleerd. De reden waarom ik stop is tijdsgebrek. Ik zou het echter enorm jammer vinden indien deze quiz zou verdwijnen. Maar uit de reacties doorheen het jaar bleek toch wel dat er wat frustratie bij een aantal deelnemers zat. Ook de achteruitgang van het aantal deelnemers was dit jaar opvallend (van 45 in 2005 naar 24 in 2006). Al na vraag 1 en 2 heb ik hier op het forum de vraag gesteld waar al die quizzers van vorig jaar gebleven waren. Er moet toch een reden zijn waarom er zoveel afhaakten.
Ik wilde alleen enkele pijnpunten op tafel gooien. Dit is toch nog altijd een forum waar men openlijk en op een beschaafde manier met elkaar van gedachten kan wisselen, of niet? Ik was dan ook geschokt om termen als 'mekkeraar' en 'slechte verliezer' naar mijn hoofd geslingerd te krijgen. Dit heeft niets te maken met 'niet tegen mijn verlies kunnen'. Wie dat beweert, slaat de bal helemaal mis. Ook voor de prijzen doe ik het niet. Ook zonder die prijzen had ik meegedaan, zoals trouwens alle deelnemers denk ik.

Wat mezelf betreft heb ik in de Quiz 2006 een paar keer te veel geflaterd om voor de overwinning kunnen mee te strijden. Zo ben ik bij de bochtenvraag serieus de mist ingegaan. Monte Carlo had ik inderdaad niet herkend en mijn antwoord 'Laguna Seca' was niets meer dan een wilde gok. Ook bij enkele andere vragen ben ik op mijn bek gegaan. Door die blunders kwam ik zelfs niet meer in aanmerking voor een Top 5-plaats, en dat was toch wel mijn ambitie. Voor die stommiteiten kan ik ook alleen maar mezelf voor de kop slaan; daar zoek ik heus geen excuses voor. Ik heb er geen enkel probleem mee om te erkennen dat de deelnemers die voor mij eindigden sterker en beter waren dan mezelf. Eén, of zelfs meerdere, antwoorden zullen de einduitslag, zoals Sennake aantoont, inderdaad niet in grote mate veranderen. Er is voor de Quiz 2006 dan ook maar één terechte winnaar en dat is Huudo. Daar bestaat voor mij geen discussie over.

Ik hoop dat ik enkele dingen heb kunnen rechtzetten. Indien er mensen zijn die zich desondanks toch nog op hun tenen getrapt voelen, dan bied ik hierbij mijn oprechte excuses aan. Het is nooit mijn bedoeling geweest iemand aan te vallen of te kwetsen.
Anderzijds hoop ik ook dat een pittige, maar beleefde discussie toch nog tot de mogelijkheden blijft behoren.

Last edited by Baron; 12-11-2006 at 04:28.
Reply With Quote