View Single Post
  #10  
Old 22-01-2014, 13:31
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Wel, je zou ze ook kunnen verwezenlijken op de manier zoals BBR dikwijls werkt: de raamstijlen zou je dan ook moeten etsen (als je dan toch bezig bent). Eens de voorste en achterste raamstijlen ge-etst zijn kan je ze op een vlak stuk doorzichtig plexi lijmen met 2 componentenlijm. Als dat droog is kan je de raamstijl in de juiste vorm buigen, waardoor de ruit zelf ook mee buigt. Nu moet ik wel zeggen dat ik dat tot op heden alleen nog maar in 1/43 gedaan heb en dat ik niet weet of de lijn in 1/24 kan doorgetrokken worden, vertrekkend vanuit een vlakke toestand. Misschien moet je de raamstijl toch eerst al wat buigen vooraleer de plexi er tegen te kleven om te vermijden dat hij gaat loskomen bij het buigen. Ook zal de raamstijl stevig genoeg moeten zijn om de weerstand van de plexi te overwinnen. Maar gezien de vorm van de ramen denk ik dat het moet kunnen, omdat er slechts in 1 dimensie gebogen moet worden, nl. in horizontaal vlak. In verticaal vlak zijn de ramen gewoon recht. Bijkomend voordeel is dat de raamstijlen er dan veel realistischer zullen uitzien dan de huidige resin stijlen, die je dan als de operatie gelukt is kan wegschuren waarna je de ruit in zijn geheel tegen de ruitopening kan kleven met epoxylijm.
't Is maar een idee eh, ik probeer gewoon een alternatief te bieden wat in elk geval op 1/43 goed werkt.

Ter illustratie: deze ruiten zijn op de hierboven beschreven manier aangebracht:



Mmh, valt over na te denken. Dat ga ik in elk geval eens testen met een iets groter stuk plastick, vergelijkbaar met zo een 1/24.
__________________
Groetjes,
Domi.

Last edited by Sennake; 22-01-2014 at 14:53.
Reply With Quote