View Single Post
  #37  
Old 24-07-2017, 20:00
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Verder met de dorpels. Deze hebben wat extra aandacht nodig daar ze goed zichtbaar zijn. Op de echte wagen zijn deze metaalkleurig en is er een soort leren(?) bescherming over een deel aangebracht.

Dit wil ik dus ook


Eerst dan het metaal. Dat is nog redelijk simpel met BMF op te lossen. Daarna even de gaatjes voor de rivetten doorprikken et voilŕ, de basis is er:


Dan het "leer"... Ik heb er over gedacht om "kant-en-klaar" iets te bestellen van bijvoorbeeld Model Factory Hiro, maar iets zei me dat ik dat ook zelf wel kan... Na een paar uurtjes met papieren zakdoekjes, water, houtlijm en verschillende tinten olieverf is het resultaat best aardig al zeg ik het zelf.

Mocht iemand weten wat ik precies heb uitgespookt dan wil ik dat nog wel uitgebreider beschrijven!



En wanneer deze bescherming met rivetten op de body is vastgenageld ziet dat er als volgt uit:


Nadat deze leren delen waren geplaatst was de body ook zodanig af dat deze inmiddels definitief op het chassis is gezet en kan de verdere afwerking plaatsvinden. Maar dat is voor een volgend post!
Attached Images
File Type: jpg fabia_paddon_nz12_45.jpg (196.6 KB, 650 views)
File Type: jpg fabia_paddon_nz12_46.jpg (204.7 KB, 597 views)
File Type: jpg fabia_paddon_nz12_47.jpg (187.0 KB, 606 views)
File Type: jpg fabia_paddon_dorpel.jpg (126.5 KB, 610 views)
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote