View Single Post
  #13  
Old 18-01-2009, 16:02
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Okey, ik had al uitgelegd hoe dat zonneklepje moest gemaakt worden. Nu de eerste Sheriff van zijn lak ontdaan is (brrr de Tamiyalak was hardnekkig), kan ik het klepje erop vastmaken. Dat gaat als volgt:

We steken uitstekende delen door de gleufjes en zetten het vast met secondenlijm.



Ook de boorden krijgen een "laagje" secondenlijm. Alles goed ter plekke houden, een tijdje wachten (wel langer dan enkele seconden dus) en als alles goed gaat, heb je dit:





Hierna volgt een laagje Milliput op het "petje" om de overgang vlotter te laten verlopen.





Voila, nu hebben beide wagens een prima sunvisor op staan. Nu alles laten uitdrogen, putty smeren waar nodig, bijschuren en desnoods herhalen. Ik schat dat ik volgend weekend met de spuitwerken kan beginnen.

De tweede sheriff, die wel een goede sunvisor had staan, zag er voorlopig zo uit: de deuren waren reeds wit gemaakt, dus na enkele dagen uit te harden kon het zwart erop...



We starten eerst met het zorgvuldig afplakken van de deuren met Tamiyatape en wat Tesa, erop lettend dat geen Tesa op de deuren zelf gekleefd werd zodat geen verf meekomt als je het boeltje verwijderd.



In de garage werd de eerste nevellaag gezet. Ziet er prima uit. Ook nevellaag twee gaat vlot...

Maar dan komt laagje drie en zie ik plots wat reacties in de lak:



Even van dichtbij op foto gezet:





Hoe is dit toch in godsnaam mogelijk??? Even logisch nadenken...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote