View Single Post
  #12  
Old 31-03-2003, 07:23
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Bedankt mannen. Het was inderdaad om naar te kijken een saaie race. Aan het stuur was het wel wat anders. Klasse 4 blijft met zijn 14 deelnemers de grootste klasse en daar ging het weer om seconden.

Chris nam de start vanaf de 23 ste plaats ( 1.53.4 ) en reed een zeer regelmatige 2 uurs stint om binnen te komen op een 17de algemeen en een 3de plaats in onze klasse. Na de pitstop lagen we terug op plaats 5 waarna de inhaalrace terug kon beginnen.

Meer dan een uur heb ik liggen jagen op de Clio van Smook en Ubeda. Seconde per seconde kropen we dichterbij. In tussentijd was rond het derde raceuur de Lotus Elise uitgevallen. Buytaert - Van Rompuy was dan al met de Golf ongrijpbaar geworden. Op 15 minuten van het einde zat ik onder de bumper van de Clio nr 78 van Ubeda. Het spannendste moest komen maar Ubeda ging binnen voor een splash and go. Driesco maakte weer de fout om te beginnen rekenen en hetvolgende gebeurde. In de pits had men mij gezegd dat de wedstrijd zou duren tot 17.45.
Ik kreeg teken uit de box dat ik een voorsprong had van 19 sec. Voetje van de gas dus en nog 2 ronden rustig uitrijden. Om 17.45 werd er niet afgevlagd en om 17.47 ook niet zodat de Clio van US Carworld plots onder mijn bumper zat. De laatste ronde werd dus nog een triller van formaat maar uiteindelijk de deurtjes in elke bocht goed dichtgehouden.

Op deze manier stonden we dus voor het eerst op het podium in onze klasse.
De rede waarom het nu wel ging en vorig seizoen niet is niet ver te zoeken. Ik ben zo een 3 seconden sneller geworden op Zolder en dat is waarom we vorig jaar steeds naast de prijzen grepen.

Tevens een dikke proficiat aan ons team want de Clio ging hard en goed.
Reply With Quote