View Single Post
  #19  
Old 08-08-2017, 10:52
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Het wordt hoog tijd dat we nog eens een update posten over deze Brough.

We hebben ondertussen wel wat verder gewerkt, zij het niet al te snel (mijn normale tempo dus ...). Maar hier komt dus het verslag:

met de wielen heb de bal helemaal mis geslagen. Toen ik een testfit deed van het achterwiel in het achterste deel van het frame bleek dat dat er niet in kon. Ik kon maar niet vinden wat het probleem was (of eigenlijk heel makkelijk: het was te groot) tot mijn oog viel op een klein detail: deze motor heeft een grote voor- dan achterwiel, zoals dat in die tijd wel vaak voorkwam. Ik ben steeds uit gegaan van de bouw van een motor zoals we die vandaag kennen: een kleiner voorwiel en een full-size achterwiel. Ik had met andere woorden de verkeerde naaf in de in de velgen gemonteerd.

Dat moest dus opnieuw gedaan worden. Na een uurtje het gehele wiel in de cellulose thinner te hebben laten weken komt de lijm los, en kan alles gedemonteerd, en opnieuw opgebouwd worden. Deze keer met de correcte naaf in de correcte velg (zés keer gecontroleerd !).

De wielen eens klaar, werden in het zwart gespoten en afgewerkt. Done.

Sorry voor de lamentabele kwaliteit van de foto's, maar ik had niet goed door dat mijn camera niet goed afgesteld stond toen ik deze foto's heb genomen.

Het voorwiel:




en het achterwiel:


Attached Images
File Type: jpg A5805977.JPG (918.2 KB, 640 views)
File Type: jpg A5805978.JPG (971.0 KB, 689 views)
File Type: jpg A5805979.JPG (943.9 KB, 643 views)
File Type: jpg A5805980.JPG (923.7 KB, 645 views)
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote