View Single Post
  #1  
Old 20-06-2004, 21:43
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Oplossingen vraag 17 en 18

Hier zijn we met de oplossingen van vraag 17 en 18.

Vraag 17 :
[list=1][*]Wie is de piloot aan het stuur van deze wagen ? Steve McQueen. [*]Wie is de andere piloot ? Peter Revson. [*]Over welke jaartal gaat het hier ? 1970.[*]Welke race is dit ? 12 uren van Sebring. [*]Wat was het behaalde resultaat ? 2e. [/list=1]

Het was dus echt wel Steve McQueen aan het stuur op de foto, en niet Peter Revson. Die heeft een andere helm.

Overigens reed McQueen met één voet in het gips (gebroken bij een motorongeval) en had hij ei zo na de race gewonnen. Hij had zich ingeschreven in deze race om zich voor te bereiden op het grotere werk : de 24 uren van Le Mans die zoals je wel weet in 1970 verfilmd werden.

Tip : Misschien hebben ze in de GB resin modellen van deze wagen?

"GB resin" is een anagram van Sebring. En vanaf daar moest je de rest zelf zien te vinden...

Ook deze keer waren er weer enkele merkwaardige tip-verklaringen die blijkbaar ook tot de juiste oplossing leidden. Een (anonieme) bloemlezing :

Tip : in de GB kun je vast films van McQueen kopen. Resin modellen zijn volgens mij de standaard modelbouwdozen, waarvan Revell een bekende naam in is. Revell --> Revson....

Tip : de tip bij deze vraag zei mij echt niks deze keer. Ik vond totaal geen verband qua letters die op initialen of zo duidden. Maar ik was er echt nieuwsgierig naar, dus ben ik maar gaan zoeken of er wel resin modellen van deze wagen te verkrijgen zijn (ik had de antwoorden toen al gevonden), en ben uitgekomen bij Provence Moulage. Meerbepaald kit “K1649”. (hier: http://www.starterfrance.com/catalog...marque=PORSCHE en hier: http://www.ultimodels.com/Provence_M...nd_GT_kits.htm (redelijk onderaan de pagina) gevonden). Nu lijkt dit merk me wel redelijk Frans te zijn, dus wat Groot-Brittanië of de Grand Bazaar in die tip komen doen, is mij nog altijd een raadsel :S )

Tip : misschien (uitgesproken op z'n Waals) = McQueen
Of toch ongeveer op z'n Waals, mijn Franse uitspraak is namelijk niet perfect
sebring = gb resin


Tip: Misschien hebben ze in de GB resin modellen van deze wagen? => schaalmodellen van de wagen zeker?

Tip: GB = Groot Brittannië ==> queen ==> McQueen
resin is bijna revson.


Vraag 18 :
[list=1][*]Welke 2 piloten besturen de wagen aan de leiding ? Ronnie Bucknum en Tony Adamowicz. [*]Welke 2 piloten besturen de wagen op de 2e positie ? Arturo Merzario en Jose Juncadella. [*]Welke 2 piloten besturen de wagen in 3e positie ? Vic Elford en Gijs van Lennep. [*]Over welke race gaat het hier ? 1971. [*]Wat was het behaalde resultaat voor de leider ? 2e. [/list=1]

Tegen mijn eigen waarschuwingen in, heb ik toch besloten om namen waarvan 1 letterje foutief was, als correct te aanvaarden.

Zo werden Bucknam, Admowicz, Adamovicz en Juncadello ook als correct beschouwd. Maar in moeilijkheidsgraad 6 zullen we onverbiddelijk zijn! Je bent meteen dubbel gewaarschuwd!!!

Jongens, please, controleer je typfouten vanaf nu 3 keer, want mijn hart bloedt als ik een intrinsiek correct antwoord waar je misschien ùùùren naar gezocht hebt moet afkeuren omdat je een letter verkeerd typt. Maar ik ga het echt moeten doen. Doe jezelf dus een lol en check alles 3-dubbel!

Tip ? Val je Mercedes-Benz niet aan!

In deze moeilijkheidsgraad is enige dichterlijke vrijheid toegestaan : Mercedes-Benz moest je dus afkorten tot MB...

De bedoeling was dan dat elke eerste letter van de achternamen voorkwamen in "val je MB"...

Dat betekent dus :

V : Van (Lennep)
A : Adamowicz
L : (Van) Lennep
J : Juncadella
E : Elford
M : Merzario
B : Bucknum

Ook hier weer een bloemlezing uit "tipverklaringen" :

Tip : Met de namen van de rijders kun je Mercedes-Benz maken?

Tip: Mercedes-Benz = M van Merzario en B van Bucknum.

Tip : Mercedes slaat op Merzario.

Tip :
Wagen 3: Val je => Vic Elford - Gijs van Lennep
wagen 2: Mercedes-Benz => Arturo Merzario - Jo Juncadella
Wagen 1: niet aan => Ronnie Bucknum - Tony Adamowicz
Lettertjessoep
Enkel de B van Benz moet ik gaan zoeken bij Bucknum, voor de rest staan de woordkoppels zelfs nog mooi per wagen gesorteerd.?


Deze laatste oplossing vond ik wel de meest originele, de quizzer van dienst is het verdorie verder gaan zoeken dan ikzelf

Dat levert volgende rangschikking op (ex-aequo's in willekeurige volgorde) :
[list=1][*] Jan : 1100[*] Guy : 1100[*] Swa : 1099[*] Lotuzzz : 1099[*] Vanni : 1098[*] Pompierke : 1098[*] Bazzie : 1090[*] The Interceptor : 1089[*] Jjoris : 1088[*] HHugo : 1060[*] Fleabite : 1060[*] Sledge : 1059[*] AlainH : 1053[*] Superdiesel : 1052[*] Lambo : 1048[*] Johan : 1047[*] Marshal : 1029[*] Manu : 999[*] Megane : 989[*] Baron : 960[*] Nox : 950[*] Porsche : 919[*] Obi-Jan : 864[*] Ottooke : 860[*] Huudo : 740[*] Marcel : 719[*] Raceboy : 649[*] A.J. : 239[*] Lender : 219[*] Snelle Japie : 188[*] Autosport.be : 188[*] Dragonfly : 95[*] Juha : 93[*] Iceman : 69[*] Corvetteboy : 66[*] TiBo : 8[/list=1]

Proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 19 en 20!

Je kan de tussenstand overigens HIER nog eens op je gemak bekijken.

En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 20-06-2004 at 21:55.
Reply With Quote