View Single Post
  #38  
Old 11-07-2010, 14:58
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by Loixrallyfan View Post
Ik heb nu bij het zien van de ingekleurde achterlichten toch een kleine opmerking. De blokjes onderaan die ge hebt bijgeveild voor het beter passen van de glaasjes zien er zo oneffen uit. Ik had het niet gezien op de meeting, maar nu in contrast met het blauw errond valt het op.
Ik zou daar achteraf nog iets aan doen, want dat gaat fel opvallen achter de lenzen. Deze zijn heel helder en werken een beetje als vergrootglas door de bolle vorm en het vrij dik plastiek, waardoor de details erachter heel fel zichtbaar worden.
Deze opmerking heeft er toe geleid dat ik eens ben ga kijken of het beter kon. Eerst heb ik een foto gezocht van een achterlicht van een 207 en vond deze:


Het stuk waar het om gaat is het gedeelte met de zwarte rondjes. Om dit effect na te bootsen en daarmee het achterliggende leleijke gedeelte "onzichtbaar" te maken heb ik de rondjes in bovenstaande foto overgetekend en afgedrukt op decalpapier. Het resultaat is dan als volgt:


Deze decals heb ik dan aan de binnenzijde van de glaasjes geplaatst. Op de foto hieronder zie je links de achterlichten zonder glaasje en rechts met het glaasje (incl.decal). Het lelijke gedeelte is nu verborgen achter de zwarte rondjes.


Verder heb ik het interieur helemaal afgewerkt. Ik moest alleen nog het reservewiel vastzetten.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	2021001036.jpg
Views:	1115
Size:	11.3 KB
ID:	18470   Click image for larger version

Name:	peugeot_207_meeke_22.jpg
Views:	1113
Size:	148.1 KB
ID:	18471   Click image for larger version

Name:	peugeot_207_meeke_23.jpg
Views:	1414
Size:	133.7 KB
ID:	18472   Click image for larger version

Name:	peugeot_207_meeke_24.jpg
Views:	1155
Size:	162.6 KB
ID:	18473  
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote