View Single Post
  #15  
Old 01-02-2007, 23:58
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Ok, stand van zaken rond de ijscreemkar.
Na veel schuren en passen is de zitting een beetje acceptabel geworden. De voorkant staat op het oog tenminste recht, en de meeste probleempjes zijn weg- of bijgeschuurd. Dat werd al gecontroleerd met wat primer.
De rode insert die achter de zitting komt bleek ook te smal. Dus daar ook weer 2 alu inserts om het frame wat te verbreden. Ik doe het met die alustrips omdat het met putty te smal is om goed te kunnen op werken. Als alles op maat geschuurd is vullen we de kiertjes met secondenlijm en dan glad schuren. Meer moet dat niet zijn.

ik heb 1 velg moeten ontchromen. Na het verwijderen van de sprue bleef er een te grote braam achter op een zichtbare plaats. Die moest worden weggesneden, en dus werd het chroom beschadigd. Dat is niet meer te camoufleren, dus dat wordt "alcladden". De zwarte enamel onderlaag is gespoten, maar nog niet gepolijst.

Verder heeft de bak zijn eerste laagjes verf al gehad. Er zit een laag grijze primer op (die gebruik om de foutjes op te sporen). Daarna 2 dunne laagjes witte primer, en ondertussen zijn de eerste 2 dunne laagjes TS26 Pure White er ook al op gezet.

Dat mag nu een week uitharden vooraleer het wat wordt opgeruwd om de volgende lagen te spuiten. Ik ga zaterdagmorgen met vakantie voor een week.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC01527.JPG
Views:	252
Size:	38.0 KB
ID:	4881   Click image for larger version

Name:	DSC01528.JPG
Views:	239
Size:	36.9 KB
ID:	4882   Click image for larger version

Name:	DSC01529.jpg
Views:	247
Size:	37.1 KB
ID:	4883   Click image for larger version

Name:	DSC01530.jpg
Views:	245
Size:	44.8 KB
ID:	4884  
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote