View Single Post
  #13  
Old 04-08-2003, 15:44
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: Antwerpen
Posts: 285
Quote:
Originally posted by Lambo

Vraag 24 was anders. Kzag wel meteen dat het een Mitsu Lancer was. Dan via de motorsportsite van Mitsu snel achterhaald welk type precies. Daar stonden ook de belangrijkste resultaten van de wagen. Dat beperkte al enigzins de keuze.
Ik dacht eerst dat het een Datsun was, maar de officiële autos van dat merk waren allemaal rood, dus dat kon ik laten vallen.

Quote:
Alleen ben ik de mist ingegaan met de tip van Sennake. Ik dacht dat 'boy' een term was die de Britse kolonisten aan de Indiërs gaven. Vandaar dacht ik in eerste instantie aan een rally die ergens in Indië plaatshad. Vooral dan ook door de Indische man op de foto. Maar daar kon ik niks over terugvinden, dus heb ik die piste maar laten varen.
Inderdaad, zo noemden de Britten hun Indische bedienden in koloniaal Indië. Ik volgde dezelfde redenatie, maar dacht wel onmiddelijk aan Joginder Singh.

Quote:
Verder dan gezien dat de Southern Cross Rally in Australië was, en aangezien het landschap, kon ik die ook al schrappen.
Vond je? -Ik vond wel voldoede gelijkenis bestaan om het in overweging te nemen, vooral ook omdat men daar over zulke slechte condities sprak voor 1976 en 1977.

Quote:
Toen vond ik plots resultaten van de Bandama Rally in 1977. In dat jaar werd de 9e Bandama rally verreden, en ik meende op de gele sticker een 9 te herkennen. Vandaar dat ik die piste opging. Daar vond ik dan nog de resultaten van Joginder Singh (in mijn ogen een erg Indische naam en waarschijnlijk ook Indisch) in de officiële Lancer. Samen met de tip, dacht ik dat dit de sleutel was. Maar niet dus, zo blijkt
Die had ik niet opgemerkt, anders was ik daar waarschijnlijk ook voor gegaan. Had geen verschil gemaakt, trouwens, aangezien dat antwoord ook toevallig 1 juist element bevat.

Pittig vraagje... meer van dat.

Jan.
=---
__________________
"It's for the fun." -Gilles Panizzi
Reply With Quote