View Single Post
  #39  
Old 09-02-2009, 11:48
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Kopbreker van het projekt ...

Dan vervolgens de kopbreker van dit projekt. De achtervleugel is, naar de normen van deze kit, echt om mee te lachen. Waar Tamiya de voorvleugel in 6 stukken maakt is dit 1 deel!

Voor mijn projekt komt daar nog bij dat de strip, die de verschillende vleugels met elkaar verbind, 1mm breed is. Op schaal betekent dat 2cm, wat, in vergelijking met de echte wagen, niet door de beugel kan.

Eerst dacht ik eraan om de originele strip dunner te maken, maar omdat deze tussen de vleugels in gaat is dat geen optie.
OK, simpelweg vervangen dus ... maar zo simpel bleek het niet te zijn. Guy had een goed idee om 2 sjablonen te maken waarmee de vleugels op hun plaats gehouden werden om dan het middenstuk te vervangen, maar ... dat tekenen en etsen bleek bijna niet mogelijk.

Uiteindelijk heb ik de koe gewoon bij de horens gepakt (zoals met veel in deze build) met de gedachte 'we zien wel waar we uitkomen'. Ik heb een mal gebouwd waartussen de vleugels gekleefd zitten, en dan het middendeel verwijderd. In de nieuwe sleuf wordt een PE plaatje geschoven en de sleet wordt dan terug opgevuld met 'de bloem-methode' (nee heren, ik zit niet aan de drugs!).





Hopelijk is alles stevig genoeg na het terug opbouwen van deze 'assembly' want het moet in 2 kleuren gespoten worden.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	rear wing without bracket.JPG
Views:	1364
Size:	72.9 KB
ID:	12806   Click image for larger version

Name:	rear wing with bracket.JPG
Views:	1394
Size:	110.0 KB
ID:	12807  
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра!

Last edited by Gulfie; 09-02-2009 at 13:34.
Reply With Quote