View Single Post
  #1  
Old 26-06-2010, 16:35
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
BMW K100 - 1983 - Street bike - Tamiya - 1/12

Om de tijd wat te doden tijdens de wachtperiodes van de Marlboro Yamaha YZR500, ben ik ook alvast begonnen aan deze BMW:



We beginnen gewoontegetrouw met de koetswerk onderdelen. Deze worden samengebouwd zodat ze gespoten kunnen worden in primer. Omdat ik van plan ben op de BMW in het metallic grijs te spuiten kies ik ook voor een grijze primer. De tank vertoont na het drogen van deze primer een 'ghostline' bovenaan, dus wordt hij nog eens opnieuw geschuurd en geprimed. geen avance, weer die ghostline. Ik heb deze oefening een keer of 2, 3 herhaald en kreeg het niet goed. Moegetergd heb ik er dan toch maar de laklaag TS-17 gloss aluminium overheen gezet, en ook de 2 lagen Gunze vernis. De lijn blijft zichtbaar, maar ik heb ondertussen al 2 mogelijke oplossingen verzonnen: ofwel komt er een rijder op de motor met de helm op de tank;

zoiets dus:



ofwel, als deze madam met haar voeten niet op de grond komt omdat de BMW wat hoger is dan die Yamaha YZF R1 waarvoor ze ontworpen is, ga ik een tankzak scratchen die op de tank bevestigd wordt.

In elk geval staat de gespoten tank zelf ondertussen te drogen:



Ook de bekleding van de koelradiator is gemonteerd en gespoten.



De overige onderdelen kregen uiteraard dezelfde behandeling. Wel raar dat de ghostline nergens anders zichtbaar is dan op dat kleine stukje bovenaan op de tank. Maar soit, we krijgen dat dus wel weggemoffeld...



Wordt vervolgd!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1983_bmw_k100_01.JPG
Views:	1779
Size:	438.1 KB
ID:	18361   Click image for larger version

Name:	1983_bmw_k100_02.JPG
Views:	1745
Size:	455.4 KB
ID:	18362   Click image for larger version

Name:	1983_bmw_k100_03.JPG
Views:	1740
Size:	380.2 KB
ID:	18363  
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 26-06-2010 at 16:36.
Reply With Quote