View Single Post
  #1  
Old 11-05-2009, 11:20
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Zakspeed Capri "Jägermeister" - Tamiya - 1/24

Na de bouw van de Jägermeister-Porsche 962, wilde ik nog enkele modellen met deze uitvoering gaan bouwen. In eerste instantie kwam het gedacht om de BMW 320 STW te gaan bouwen in deze oranje uitvoering, maar de decals zijn nog in productie. Geen probleem; Tamiya had ondertussen de Porsche 935 terug uitgebracht.
Totdat ik in Dortmund de Tamiya-bouwdoos van de Zakspeed Ford Capri vond.
Het was niet de heruitgave met D & W -reclame, maar de Mampe-versie uit de beginjaren van Tamiya.

Allereerst geef ik hier de link mee alwaar ik mijn referentie-foto's heb gevonden, zodat ik dat niet telkens opnieuw moet meedelen:
http://www.geocities.com/zakcapriturbo/index.html

Hans Heyer liet deze Capri debuteren in 1978, maar ik ben van plan om de wagen van Klaus Ludwig te bouwen waarmee hij in 1982 reed in de toemalige DRM, de voorloper van de huidige DTM.

In de jaren 80 werd ook bij deze wagen een wing-car-systeem toegepast, zoals we dat kennen uit de F1 uit die jaren.

Ik kan dit model gewoon OOB gaan bouwen met een oranje kleurke en wat Jägermeister-decals, maar dat is nu niet de bedoeling, er worden wat carrosserie- en chassis-aanpassingen uitgevoerd.
Anders is hij te rap af, alle, binnen 4 jaar dan toch.

Genoeg gezeverd, ik ben er al aan begonnen, dus hier wat foto's en een korte uitleg om een stand van zaken weer te geven.

De doos:



De decals die niet worden gebruikt:



De decals die ik wel ga gebruiken zijn van Scale Productions, ik heb deze ook gebruikt voor de 962 en ze zijn van zeer goede kwaliteit. Ik heb ook een decalsetje van studio27 om deze uitvoering te maken, als ik me niet vergis, maar daar staan te weinig decals op.



En de wagen zoals hij ongeveer moet gaan worden:

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Ford Capri Jägermeister  000.JPG
Views:	3902
Size:	96.8 KB
ID:	13794   Click image for larger version

Name:	Ford Capri Jägermeister  010.JPG
Views:	3979
Size:	96.1 KB
ID:	13795   Click image for larger version

Name:	Ford Capri Jägermeister  011.JPG
Views:	3960
Size:	94.4 KB
ID:	13796   Click image for larger version

Name:	Ford Capri Jägermeister  012.jpg
Views:	4220
Size:	26.8 KB
ID:	13797  
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.

Last edited by Nismo; 13-05-2009 at 00:10.
Reply With Quote