Thread: Vraag 13 en 14
View Single Post
  #12  
Old 17-05-2003, 21:14
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: Antwerpen
Posts: 285
Quote:
Originally posted by Sennake
Persoonlijk ben ik eens benieuwd of
[list=1][*]iedereen die de vragen zo gemakkelijk vindt, ook de juiste schrijfwijze van de namen gaat kennen...[*]mijn tips bij iemand een licht doen opgaan of gewoon te ver gezocht zijn...[*]de top zich deze keer weer gaat kunnen handhaven tegen de aanstormende concurrentie...[/list=1]

Dus zoals je ziet zit er ook voor de quizmaster best wat spanning in
1) voor mezelf denk ik niet dat het me bijster veel zou kunnen schelen moest er een antwoord "technisch fout" verklaart worden. De lol zit 'm voor mij in rechtstreeks een antwoord te weten of een detail er kunnen uitpikken waardoor ik het antwoord vind. Zuiver opzoekwerk vind ik persoonlijk maar bladvulling, maar ja... ge kunt het de rest ook niet kado doen, he?

Over die schrijfwijzen heb ik trouwens nog een sub-vraag: ik gebruik een qwerty keyboard (ik heb korte pinken en op zo'n keyboard zitten de "a" en de "m" makkelijker bereikbaar), dus ik heb geen "e-accenten" of zo bij de hand. Stel dat Paul Frere een oplossing van een vraag zou zijn en ik schrijf dat zo, wordt dat dus afgekeurd?

2) Bij vraag 13 maak je natuurlijk de capitale fout van F1 piloten te kiezen die ruim na mijn geboorte nog actief waren. 2, 3 en 4 heb ik dus herkend en daarmee de logica achter de hint achterhaald. Dat heeft wel geholpen bij 1 en 5, moet ik zeggen (5 ben ik niet zeker omdat ik geen "jong genoege" foto van hem gevonden heb, maar hij lijkt er wel op ).

Het feit dat bij vraag 14 de piloten de zaak overleefd hebben helpt niet veel. Moest een van hen het leven gelaten hebben zou er meer ruchtbaarheid aan het incident gegeven zijn en bijgevolg de vraag makkelijker op te lossen. En van enige connectie tussen de drie en yoghurt had ik in ieder geval nog nooit gehoord.

3) 't Zou mij verbazen moest de top hier een slipper maken, maar het kan altijd.

Jan.
=---
__________________
"It's for the fun." -Gilles Panizzi
Reply With Quote