View Single Post
  #4  
Old 08-04-2010, 21:22
Mech@niC's Avatar
Mech@niC Mech@niC is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2006
Location: Goirle Nederland
Posts: 551
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
geweldig, prachtig, magnifiek!
Nou nou nou, Maar toch, vriendelijk bedankt!


Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Maar... kan je wat meer informatie geven over de kit en hoe de bouw gegaan is en zo
De kit van Formula Canada is mijn eerste resin kit welke ik gebouwd heb, ik heb er zat maar deze zitten dus nog veilig in hun kartonnen huisjes.
Ik moet zeggen dat het een goed kit is, in mijn ogen althans.



Body zonder blaasjes, goed van vorm en niet krom. Gespoten in X1 met een 2K clearcoat van Zero Paints. De decals waren zeer goed, alleen zijn de stripes op de zijkanten van de wing moeilijk aan te brengen. De rechter is daarom ook gebroken en door al dat gefrut ook nog eens een stukje verloren gegaan. Ik heb dit vervangen door een tweetal stukjes streep van een ander oud decalvel. Maar dit blijf je toch zien. Ik heb nog proberen contact de zoeker met de bouwer (Formula Canada) want ik had zijn adres, maar geen reactie gehad, vandaar deze oplossing dan maar.



Alleen met de 2e achtervleugel had ik nogal wat problemen, ik heb deze vervaardig uit messing met soort van steuntjes er aan gesoldeerd, en kreeg deze maar niet lekker op zijn plek.



Bij de zoveelste poging brak een van de steuntjes, welke bestaan uit voorgevormd resinmateriaal met wat gescratched styreen, in 3 stukken. Toen heb ik maar besloten om deze na te maken van messingdraad.



De velgjes gespoten in Aclad II Chrome, heb ik voorzien van slotcar bandjes welke op maat zijn geschuurd met een Hudy bandenslijper.



Interieur heb ik vrij eenvoudig gelaten met hier en daar wat extra details zoals: Klokken voorzien van decals voor de wijzerplaten met PE instrument ringetjes en bedrading van fijn koperdraad. Wat leidingen van voor naar achter t.b.v. koelvloeistof en oliekoeling. De zetels in X18, gedrybrushed met witte olieverf op de randen en het zitvlak. Gordeltjes met bijgeleverd PE.

Al met al vind ik het een geslaagde eerste keer voor een resinkit.
Ik heb heel veel plezier beleefd aan de bouw ervan.
Ik ben zelf zeer tevreden en denk dat het hoofdzakelijk daar om draait!

Last edited by Sennake; 08-04-2010 at 21:59.
Reply With Quote