View Single Post
  #5  
Old 08-05-2010, 16:42
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ach, ik had hier een hele epistel volgetikt over de zin en onzin van "het groots aanpakken" van in het begin. Het enige wat ik erover wil neertikken hier, is dat je over OOB niet moet vergaderen. Ook dat wiel is binnen de IPMS al uitgevonden. Enkel andere decals en gordel hardware is toegelaten. De rest niet. Gordels gewoon om een model zonder, er gewoon niet uitziet. Bij iedere IPMS wedstrijd waar ze OOB hebben, is het leveren van een plan verplicht.

Ook mag je vrachtwagens en nutsvoertuigen niet vergeten in je categorieën.

Ik zou geen onderscheid maken in schalen "om te beginnen".

- Motoren
- Straatwagens
- Rally- en circuitwagens
- Formule 1
- Vrachtwagens en nutsvoertuigen
- Diorama's.

Als je hiermee start en enkele jaren volhoudt, zal het aantal inschrijvingen je automatisch vertellen of je al dan niet moet uitbreiden. Deze indeling covert met name ook de diverse manieren van bouwen volgens onderwerp. Straatwagens anders dan competitie (lieveries voor deze laatste), competitie vs F1 (open ophanging en cockpit voor deze laatste), de rest spreekt voor zich. En er zijn voldoende F1 kits (zeker tegenwoordig) in de markt om een aparte categorie te rechtvaardigen.

Als ik met De Paddock ooit een wedstrijd organiseer, zou ik een lans breken voor deze indeling. We zijn echter de helft van ons volk verloren ondertussen, dus dat zal niet voor onmiddellijk zijn vrees ik. Maar goed, da's nog een andere discussie.

Reply With Quote