View Single Post
  #4  
Old 08-05-2010, 15:30
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Wat Guido zegt, klopt wel. maar natuurlijk moet KMK ook de wil tonen om het even vol te houden, wat die inschrijvingscategorieën betreft. Kijk, dat het het eerste jaar niet direct gaat stormlopen omdat de categorieën gewijzigd zijn lijkt me logisch. Zoiets moet doordringen bij de mensen, en heeft wat tijd nodig om modellen te gaan bouwen die in bepaalde categorieën thuishoren die er nu ineens apart bijgekomen zijn. maar als basis denk ik dat het belangrijk is dat:

1) Moto's, civiele voertuigen en competitiewagens aparte categorieën kennen. 3 categorieën dus.

2) Er een onderscheid is in schalen. Al was het al maar 'kleine schalen' en 'grote schalen'. (bv kleiner dan 1/24 en groter of gelijk aan 1/24 bij wagens, kleiner of gelijk aan 1/12 en groter dan 1/12 bij moto's). 2 schalen per categorie geeft dus 6 categorieën in totaal.

3) Er in alle categorieën een aparte rangschikking bestaat voor OOB. Als je dit op voorhand weet kan je bij de bouw van je model rekening houden met de regels van de OOB. Hierbij nog een tip die ik in Telford zag: bij OOB modellen is het bijleggen van het bouwplan verplicht, zodat de jury kan zien of het daadwerkelijk volgens de regels gebouwd is. Deze modellen hoeven trouwens niet in een aparte categorie gezet te worden op voorwaarde dat er op het inschrijvingsstrookje 'OOB' vermeld staat.

In totaal geeft dit 3x2x2 categorieën, 12 dus. Maar ze staan op 6 voorbehouden plekjes op de inschrijvingstafel, niet op 12.

Het moeilijkste, en waar echt serieus over nagedacht moet worden, is volgens mij het opstellen van duidelijke en logische regels voor de OOB-bouw. Niets buiten de doos toelaten is niet realistisch, maar je mag niet te ver gaan... daar moet nog eens over nagedacht en vergaderd worden. Indien nodig wil ik daar wel aan meedoen.

Ik hoor het wel, hoe het verder gaat...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote