View Single Post
  #13  
Old 30-07-2006, 16:19
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Ingelmunster
Posts: 567
Vraag 23 toch even gesukkeld. Had natuurlijk direct Phil Hill herkend, en daar meteen de link naar Damon Hill gelegd. Maar kon op sites van Hill niks terug vinden, en het dan maar eens over een andere boeg gegooid: gewoon gegoogled op de sponsor 'Raika Group', en bij de eerste bladzijde al meteen een modelletje van deze wagen gevonden waarbij vermeld stond dat het om een Porsche 962C ging die in 1989 Le Mans heeft gereden. Met het deelnemingsnummer en die gegevens was het natuurlijk een koud kunstje om te checken dat het om Hill ging hé. 10 minuten werk

Vraag 24 lag een stuk moeilijker. Meteen zitten zoeken bij Grifone. Probleem was dan het jaar, want de zwart-gouden Lancia's kwamen verscheidene jaren voor de pinnen, onder andere met Pianezzola en vooral Piero Liatti en Longhi. Piloten te over dus, toen plots mijn oog viel op de spoiler, en die verwees naar latere data dan 1989-1990. Waarom dan gegokt op Tabaton? Wel, het landschap deed me wat denken aan het Ieperse, en de vorm van de bewerkte rallysticker leek erg veel op die van de 24h van Ieper. Verder was ook Tabaton de enige die ik met zekerheid tegenkwam in de uitslagen. Vandaar dus mijn 'berekende' gok
Reply With Quote