View Single Post
  #5  
Old 21-11-2006, 21:38
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Eigenlijk logisch. De hoofdzetel van die bedrijven ligt in Frankrijk of Duitsland. Liever in het buitenland de mensen de straat op stampen dan om de hoek van het hoofdkantoor
Mja, de logica is idd zeer logisch...
Maar met het fijt dat Vorst de 2e meest productiefste fabriek is van VW (ondanks de hogere loonkost in België) lijkt me toch een zwaar punt wat blijkbaar als lucht word weg geblazen door de VW top...



Quote:
Originally Posted by A.J. View Post
Als ik als kleine zelfstandige al zie wat personeel kost in België, dan is het logisch dat je liever ergens anders produceert.
Verder kan ik enkel zeggen dat de tal van vakbondsacties die er in het verleden in Vorst geweest zijn een voorname rol gespeeld hebben in de beslissing van de directie...
Idd de loonkost is en blijft hoog in ons landje, maar is die dan in Duitsland wel (zo veel) lager?

Wat je zegt over de vakbondsacties is zéér zéker een sterk punt! De vakbond heeft al meer dan iedereen denk naar de vaantjes geholpen op momenten als er nu zijn geweest in Vorst... (begrijp me niet verkeerd, vakbond moet er zijn, maar ze moeten zich met wat minder moeien...)

De redelijk brute mentaliteit (wat nog soft is uitgedrukt) van de Brusselaars en Walen die (60%) zijn van de werknemers van VW Vorst zijn komt ook zeker de toekomst van de overige 1500 banen niet ten goede...
__________________

Last edited by Mr.Dallara; 21-11-2006 at 21:42.
Reply With Quote