View Single Post
  #36  
Old 23-03-2018, 13:12
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Na bijna een jaar stil te hebben gelegen heb ik deze er weer eens bij gepakt. Het duurde zo lang omdat ik nog aan het nadenken was over hoe de gordels te monteren. Het zal uit de foto's wel duidelijk worden waarom.

De eerste foto toont de inmiddels geplaatste stoel en de heupgordels. Het zal duidelijk zijn dat er 2 sets gordels geplaatst zijn. Ik vermoed dat dit gedaan is omdat er een dikke en dunne coureur in de stoel moesten zitten en dat het anders te veel tijd zou kosten om de gordels steeds bij te stellen.
De rode draden stellen elastiek voor die er voor zorgen dat de gordels niet in de weg liggen wanneer een coureur instapt. Scheelt weer tijd bij het wisselen.


Volgende stap was dan de gordels over de schouders. Deze werden ook aan de kant getrokken door elastiek en dat wilde ik dus ook . De draden zullen later aan de rolkooi worden bevestigd.


Dan het afgewerkte "dashboard". Deze is dus volledig scratchbuild met plastic en stukjes metaaldraad voor de knoppen.


Het echte dashboard met de stuurkolom en het stuur zijn ook afgewerkt:


Volgende update zal minder lang op zich laten wachten en zal het plaatsen van de rolkooi en daarmee het afronden van het gehele interieur zijn.
Attached Images
File Type: jpg mclaren_f1_gtr_050.jpg (225.0 KB, 5203 views)
File Type: jpg mclaren_f1_gtr_051.jpg (212.8 KB, 5192 views)
File Type: jpg mclaren_f1_gtr_052.jpg (87.6 KB, 5076 views)
File Type: jpg mclaren_f1_gtr_053.jpg (243.7 KB, 5187 views)
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote