View Single Post
  #19  
Old 31-08-2004, 19:56
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Ingelmunster
Posts: 567
jep, ik heb de laatste twee vragen ook gepast.

De reden is vrij eenvoudig: ik ben relatief jong (van 1981) en ben ongeveer de enige autosportfreak in de familie. Ik had wel door dat die vijf mensen vermoedelijk Belgische piloten waren. Maar ik zag er mij echt geen doen aan om die op het net te vinden. Zeker na de ervaringen die ik had opgedaan met de Procar-piloten, waarbij de informatie uiterst schaars was op het net. Dat zou voor die vraag zeker niet beter zijn. En aangezien mijn bibliotheek weinig boeken telt, en enkel Formule 1 magazines vanaf 1994, dan houdt het voor mij natuurlijk op. Die autocross vraag zou ik mss nog iets van terug gevonden hebben, omdat ze recent is. Maar door de moeilijke eerste vraag zakt dan inderdaad de moed om verder te zoeken!

Nu goed, ik heb daar geen probleem mee. Er moet een bepaalde moeilijkheidsgraad zijn voor de quiz. Dat is nu eenmaal inherent aan een quiz. Maar als ik op voorhand weet dat de kans dat ik iets vind op het net uiterst klein is, dan geef ik relatief snel op.

De vraag waar ik persoonlijk mij meest mee geamuseerd heb was die LeMans vraag met de 5 Ferrari's 512S en de Porsche 917... Heb er uren op gezocht, en door middel van eliminatie de juiste combinaties kunnen achterhalen. En dan is de vreugde uitermate groot als blijkt dat het juist is. En wees er maar zeker van dat die vragen er voor zorgen dat de interesse voor die wagens gegroeid is! En ik begrijp dat voor andere mensen die een stuk ouder zijn en die misschien bewust al die tijd hebben meegemaakt dat parate kennis is. Maar dat is het voor mij niet!

Alleen komen we nu op een punt waar ik vaststel dat het niveau te hoog is voor mij, gewoon omdat ik geen opzoekingsmateriaal heb. Dus moet ik genoodzaakt passen. Maar als in de komende vragen zaken zitten waar ik mij doen aan zie (en die zitten er zeker tussen, dat heb ik al gezien), dan doe ik weer mee. En als ik zie dat ik eventueel weer wat plaatsen stijg, dan is de kans groot dat ik er mij weer helemaal in vastbijt (zoals vorig jaar, waar ik in extremis nog de top-10 ben binnengestormd )

En nogmaals, dit is geen kritiek, noch op andere deelnemers, en al zeker niet op de organisatoren. Dit is hoe ik de quiz beleef en voor mezelf invul. Meegaan, zo ver mogelijk en kijken waar ik strand. Ik denk wel dat ik gerust mag zeggen dat ik een bovengemiddelde kennis van autosport heb (zeker van het verleden) in vergelijking met vele van mijn leeftijdsgenoten, en een deel daarvan is zeker en vast te danken aan deze quiz! Dus chapeau voor de organisatoren!
Reply With Quote