View Single Post
  #1  
Old 10-11-2008, 21:04
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Subaru Impreza WRX - 1994 HK-Beijing rally - Possum Bourne - Hasegawa 1/24

Was al even geleden begonnen met deze wagen, maar veel meer dan wat schuurwerk was er nog niet te zien. Nu ik echter enkele zaken in elkaar heb gezet wordt het interessanter

Deze wagen wordt dus de Subaru Impreza WRX waarmee Possum Bourne met navigator Tony Sircombe de Hong Kong - Beijing rally in 1994 wonnen . Het is al een wat ouder model, maar bevat dus wel PE-onderdelen. Ik zal deze OOB bouwen met uitzondering van de decals, waar ik de correcte 555 logo's voor zal gebruiken. MSM Creation heeft hier een mooi setje voor gemaakt. Ik heb deze keer ook voor het eerst gebruik maken van Zero Paints en wel de kleur "555 Rally Monte Carlo Blue". Even een korte impressie hiervan: super spul!! Spuit geweldig en m'n airbrush wordt gemakkelijk schoon met de bijbehorende thinner. Allez, de foto's dan:

#1. de onderzijde gespoten met Zero Paints en gelakt met Gunze. Daarna de ingevallen gedeeltes behandeld met verdunde smoke. Vanaf de "motor" tot het achterdiff en de assen is 1 onderdeel. De versnellingsbak/voordiff en het achterdiff heb ik eerst bespoten met de spuitbus van Gulfie. Na het schilderen ben ik ook hier met verdunde smoke aan de gang gegaan.


#2. Even dry-fitten om te kijken of alles nog goed past. De uitlaatpijp is nu nog maagdelijk wit, maar dit zal nog veranderen


#3. Het interieur is vrij karig en daarmee ook snel klaar. De voetsteunen zijn van het bijgeleverde PE-setje.


#4. En tenslotte de body. Deze heeft eerst een witte laag Tamiya primer gehad en is daarna in 1 sessie met Zero Paints gespoten. Er zit al een mistlaag Gunze lak overheen, meerdere zullen er nog volgen.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	possum_hk94_01.jpg
Views:	1804
Size:	99.0 KB
ID:	11738   Click image for larger version

Name:	possum_hk94_02.jpg
Views:	1717
Size:	67.5 KB
ID:	11739   Click image for larger version

Name:	possum_hk94_03.jpg
Views:	1701
Size:	83.9 KB
ID:	11740   Click image for larger version

Name:	possum_hk94_04.jpg
Views:	1767
Size:	75.7 KB
ID:	11741  
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote