View Single Post
  #5  
Old 11-12-2017, 14:28
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Succes
Merci Johny

Ik had eerder in een artikel in Tamiya Model Magazine International (Nr 227) gelezen dat Phil Devos series wat problemen ondervonden had met het spuiten van de satijnzwarte wielcenters, omdat de verf niet goed hechtte op de verchroomde wielen en dus afpelde bij het verwijderen van de masking tape. Dus besloot ik op mijn beurt een poging te wagen, maar door gebruik te maken van andere materialen.



En daarom gebruikte ik dus Tamiya flexible masking tape in plaats van de gewone (voor de overgangen toch), en Tamiya X-18 acrylverf in plaats van TS-29. Ik verwijderde ook de masking tape onmiddellijk na het spuiten, terwijl de verf dus echt nog nat was. Het resultaat mag gezien worden vind ik, dus ik ga er van uit dat de aanpassing van materialen zinvol geweest is.



Daarna werden de 2 wielhelften tegen elkaar gekleefd. Ik schuurde de achterband om de lelijke langsnaad weg te werken en om een "gebruikt" uiterlijk te verkrijgen. Vervolgens werd de schuimrubberen "binnenband" in de achterband gemoffeld waarna de band zelf op het wiel getrokken werd. Nu kon ik ook het kroonwiel vastmaken aan de velg, door middel van echte boutjes. Ik snap wel niet waarom Tamiya er slechts 3 voorzien heeft, waarbij de 2 andere boutjes gewoon in plastic gegoten zijn. Beetje jammer...



Daarna werd de velg omgedraaid om er de prachtige aftermarket Tamiya remschijf in gedraaid aluminium aan vast te schroeven.

Attached Images
File Type: jpg 2010_fatboy_lo_12.JPG (393.5 KB, 996 views)
File Type: jpg 2010_fatboy_lo_13.JPG (420.8 KB, 943 views)
File Type: jpg 2010_fatboy_lo_14.JPG (363.3 KB, 960 views)
File Type: jpg 2010_fatboy_lo_15.JPG (399.7 KB, 934 views)
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote