View Single Post
  #1  
Old 17-09-2010, 23:07
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Lotus 25 Coventry Climax - Tamiya - 1/20

Tussen de afwerkingswerken in het huis door toch nog eens tijd gevonden om een kit onder de arm te nemen.
De bedoeling is voor mij om, zoals bij iedere kit, weer een beetje de grenzen te verleggen. Zoals bij de MP4/8 zal ook de boel weer iets meer gedetaileerd worden als normaal, maar ik ga vooral proberen om enkele onderdelen in white metal te gieten ... maar daarover later meer.

Na het nodige opzoekingswerk op het net heb ik dan toch enkele foto's gevonden. Hier bleek dat Tamiya wel zijn best gedaan had, maar er toch enkele zaken serieus anders zijn op de echte wagen.

Eerst werd vooraan het water reservoir verwijderd. Dit zal dus achteraf opnieuw gebouwd moeten worden. Nadat er een hele hoop gaten, uitsparingen, ... vooraan dicht gemaakt werden is de 'front bulkhead' bijna klaar. Ik moet enkel nog een plaat foto-etsen met de nodige gaten waaraan achteraf ook de steunen voor de voorste radiator bevestigd zullen worden.



Aan de zijkanten zijn alle rivets weggeschuurd. Deze zullen vervangen worden door aparte rivets omdat die feller aftekenen. De ophangingspunten zullen allemaal verwijderd worden en vervangen door echte gewrichten, maar dan moesten eerst de wielpunten nog gemarkeerd worden.

Achteraan werden de opnamepunten voor de rolbeugel verwijderd omdat ze op een totaal verkeerde plaats staan en ook niet correct zijn. De nieuwe zijn gemaakt uit PS en zullen nadien dienen om de rolbeugel op te monteren.





In deze fase is er nog veel voorbereidend werk. Veel PE tekenen vervolgens als ik iets tegenkom en daarom gaat het op dit moment niet zo snel vooruit.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_2048.jpg
Views:	7370
Size:	44.5 KB
ID:	19348   Click image for larger version

Name:	IMG_2042.jpg
Views:	6991
Size:	49.7 KB
ID:	19349   Click image for larger version

Name:	IMG_2043.jpg
Views:	1990
Size:	54.1 KB
ID:	19350  
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра!

Last edited by Gulfie; 17-09-2010 at 23:09.
Reply With Quote