View Single Post
  #6  
Old 24-01-2008, 08:56
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Tijdens het drogen van de vernis op mijn Porsche 908-80 ben ik begonnen aan een nieuw project dat past in het kader van mijn collectie "Rally wereldkampioenen op 1/43". Het gaat om de Lancia Delta die de fakkel moest overnemen van de Delta S4 group B, wat niet zo makkelijk bleek. Toch werd Kankkunen voor de 2e keer op rij wereldkampioen met die Lancia. Het model van Racing43 kan gebouwd worden in zeer veel verschillende rally-uitvoeringen, maar met Kankkunen aan het stuur is de keuze beperkt tot de RAC, net een rally waar absoluut geen goede referentiefoto's van te vinden zijn. Ik heb er exact eentje gevonden op het net, dus wie er nog heeft kan me een groot plezier doen...
Wat bedoel je daar precies mee ?
Die wagen heeft dat jaar (en de twee daaropvolgende denk ik) praktisch gedomineerd en alle voor het kampioenschap tellende rally's gewonnen (behalve dan de Safari die ze pas in '89 wonnen geloof ik).
Kankkunen - Alen - Biasion, ze hebben de overwinningen onder elkaar verdeeld toen. Het had eigenlijk het jaar van Alen moeten worden, maar ja, enkele foutjes...

Ik ga eens zoeken naar foto's want in die periode kocht ik maandelijks een rallytijdschrift en ik ik ben zeker dat ik het verslag van die rally nog heb.
__________________
Reply With Quote