View Single Post
  #1  
Old 23-01-2008, 21:39
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Lancia Delta HF 4WD - RAC 1987 - Kankkunen - Racing43 - 1/43

Tijdens het drogen van de vernis op mijn Porsche 908-80 ben ik begonnen aan een nieuw project dat past in het kader van mijn collectie "Rally wereldkampioenen op 1/43". Het gaat om de Lancia Delta die de fakkel moest overnemen van de Delta S4 group B, wat niet zo makkelijk bleek. Toch werd Kankkunen voor de 2e keer op rij wereldkampioen met die Lancia. Het model van Racing43 kan gebouwd worden in zeer veel verschillende rally-uitvoeringen, maar met Kankkunen aan het stuur is de keuze beperkt tot de RAC, net een rally waar absoluut geen goede referentiefoto's van te vinden zijn. Ik heb er exact eentje gevonden op het net, dus wie er nog heeft kan me een groot plezier doen...



De witmetalen body werd ontdaan van alle bramen en gietnaden, waarna de veel voorkomende putjes opgevuld werden met putty. Na een intensieve schuurbeurt was het model klaar om in witte primer gespoten te worden. na een dagje drogen werd de witte autolak erop gezet, en na nog eens 24 uur drogen kon het decallen beginnen. Gezien het feit dat ik maar 1 kleurenfoto heb en een paar onduidelijke zwart-wit foto's was het geen sinecure om alle decals tussen de massa sponsors die op het decalblad staan (er zijn minstens 8 mogelijke rally-varianten) uit te kiezen om overeen te stemmen met het 1/1 voorbeeld, maar ik denk wel dat ik de juiste te pakken heb. Ook deze body is dus nu klaar om in de vernis gezet te worden, maar ondertussen kan ik weer verder met de Porsche

Hier zijn enkele foto's:







Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1987_lancia_martini_wk_01.jpg
Views:	289
Size:	487.7 KB
ID:	9015   Click image for larger version

Name:	1987_lancia_martini_wk_02.jpg
Views:	288
Size:	483.5 KB
ID:	9016   Click image for larger version

Name:	1987_lancia_martini_wk_03.jpg
Views:	283
Size:	506.5 KB
ID:	9017   Click image for larger version

Name:	1987_lancia_martini_wk_04.jpg
Views:	275
Size:	489.2 KB
ID:	9018  
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 23-01-2008 at 23:09.
Reply With Quote