View Single Post
  #5  
Old 09-05-2010, 19:42
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Gisteren en vanochtend heb ik nog wat kleine dingen kunnen doen aan de Peugeot. Ten eerste heb ik de schakelpook-constructie gemaakt. Met behulp van referentie-foto's van LoixRallyFan heb ik (denk ik) de werkelijkheid redelijk kunnen benaderen. Let wel: het stuk wat er onder uitsteekt wordt nog verwijderd!



Daarna heb ik de achtervleugel in elkaar gezet. Het geheel bestaat uit 1 resin vleugel en 4 PE onderdelen. Op de endplates zullen nog boutjes geplaatst worden.


De vleugel wordt normaal gesproken aan de kas gelijmd via 2 wing-supports (rechts op onderstaande foto). In de praktijk zou dit betekenen dat je deze pas op de kas lijmt wanneer de verflaag al gezet is, en lijmen op een verflaag is niet bepaald de sterkste manier om iets vast te zetten. Dus moest er een andere oplossing gevonden worden. En die oplossing is in het midden van de foto te zien. Dit zijn aluminium "popnagels" (van Model Factory Hiro in dit geval). De groene pijlen geven aan waar ik gaatjes in de supports heb geboord waar later de popnagels doorheen zullen gaan.


Die popnagels moeten echter ook ergens in kunnen, dus heb ik vier overeenkomende gaatjes in de kas geboord (zie groene pijlen):


En tenslotte even alles op z'n plek gezet (nog niet vastgelijmd, waardoor het nu lijkt of ze niet helemaal gelijk staan).


Tot zover deze update.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	peugeot_207_meeke_03.jpg
Views:	2096
Size:	84.2 KB
ID:	17867   Click image for larger version

Name:	peugeot_207_meeke_04.jpg
Views:	1995
Size:	91.3 KB
ID:	17868   Click image for larger version

Name:	peugeot_207_meeke_05.jpg
Views:	2187
Size:	129.6 KB
ID:	17869   Click image for larger version

Name:	peugeot_207_meeke_06.jpg
Views:	2075
Size:	70.4 KB
ID:	17870   Click image for larger version

Name:	peugeot_207_meeke_07.jpg
Views:	2030
Size:	70.2 KB
ID:	17871  

__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote