View Single Post
  #1  
Old 13-08-2015, 23:32
Velpon man Velpon man is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2015
Location: Kapellen
Posts: 16
NAZCA M12 1/24 Revell

Hallo,

Ik zou graag mijn steentje willen bijdragen aan de groepsbouw.
Na veel denken en zoeken ben ik uitgekomen op de ITALDESIGN NAZCA M12.
Dit in opdracht van BMW ontworpen meesterwerk uit 1991, is het werk van top designer Giorgetto Giugiaro, die de LOTUS ESPRIT en de LANCIA DELTA al achter zijn naam had staan. Giorgetto Giugiaro was in die tijd ook gevraagd door JAGUAR en BUGATTI. Giorgetto had in een vorige opdracht van BMW de M1 al gestyld.
Onder het carbone body van de NAZCA werd de 5 liter V12 van de 750i en de 850i gehuisvest. Dit resulteerde in 304 PK en een top van 290 km/h.
Helaas had BMW een niet te beste ervaring overgehouden aan de M1, waardoor de NAZCA niet verder kwam dan het prototype status.

De Revell kit stamt af uit 1992. De motor ziet er maar povertjes uit, maar als jullie mij wat advies zouden kunnen geven, zal ik mijn best doen om er toch nog wat moois van te maken. Grote snij en kapwerken die ik hier telkens de revu zien passeren is echter niet aan mij besteed.
Mijn eeste probleem is de dikte van draad die nodig is om elektrische kabels op deze schaal toe te voegen, alsook hydraulische leidingen en dergelijke.

Name:  nazca 001.jpg
Views: 1186
Size:  177.8 KB

Ik hoop dat hij bij jullie in de smaak valt .
Verwacht niet te veel van mij, van jullie niveau sta ik nog ver af
Groeten velpon man
Reply With Quote