View Single Post
  #70  
Old 01-12-2014, 20:22
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Het heeft lang geduurd, maar eindelijk is er weer wat voortgang te melden. Ik heb lang nagedacht over hoe ik met name de binnenzijde van de motorafdekking zou afwerken dus vandaar de vertraging

Maar eerst even de buitenkant. Die werd netjes wit gespoten en voorzien van een laklaag. Ook werden de koplamp units zwart gespoten.





Na dat alles naar wens mooi wit was aan de buitenzijde (en een beetje zwart dus) heb ik me gestort op de "binnenzijde". De cockpit werd met redelijk slordig met een penseel grijs geverfd. Dit om zo een beetje structuur te krijgen. Daarna heb ik met een lichtere grijs de "hoger" liggende delen gedrybrushed en werden met zwarte, sterk verdunde, olieverf de "diepere" delen geaccentueerd. Het lijkt op de foto (en in het echt) een beetje over-the-top, maar dat is met opzet. Omdat de auto vrij donker is van binnen als deze dicht zit, zou je er anders helemaal niets meer van zien, nu dus nog wel.


Dan de 3 delen waar zoveel bedenktijd voor nodig was. Deze heb ik aan de binnenzijde grotendeels bekleed met scale-weave van Tenco. Deze werd aangebracht door verdunde houtlijm met een penseel aan te brengen waarna de scale weave er overheen werd gelegd. Vanuit het midden werkte ik zo naar buiten totdat alles bekleed was. Zodra de lijm uitgehard was heb ik dan het overschot met een scherp mes weggesneden.

Daarna heb ik weer met een penseel het geheel geverfd in een geelbruine kleur (XF59 Desert Yellow van Tamiya). Maar dit is natuurlijk veel te egaal en netjes, vergeet niet dat de binnenzijde gewoon ongeverfd fiberglas-achtig materiaal was. Met een aantal kleuren bruin (olieverf) welke sterk verdund was werden de schaduwdelen wat donkerder gemaakt. Er volgt nog 1 stap en dat is om de grotere vlakken wat lichter te maken vanuit het midden.

En het resultaat is nu dus als volgt:
Attached Images
File Type: jpg porsche_917lh_75.jpg (102.2 KB, 1155 views)
File Type: jpg porsche_917lh_76.jpg (79.1 KB, 1145 views)
File Type: jpg porsche_917lh_77.jpg (115.6 KB, 1151 views)
File Type: jpg porsche_917lh_78.jpg (122.2 KB, 1157 views)
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."

Last edited by TvD; 01-12-2014 at 22:15.
Reply With Quote