View Single Post
  #44  
Old 16-08-2013, 20:13
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Intussen heb ik weer wat verder gewerkt aan de Porsche. Zo werd het tijd om de voorwielophanging te plaatsen. Eerst werden de verschillende onderdelen gekuisd, geprimered en daarna in verschillende tinten metaal (Alclad om precies te zijn) gespoten. Het resultaat is dan 2 volledige "uprights" met remschijven en 2 "wishbones".



En zo ziet dat er uit als je deze subassemblages op hun definitieve plek zet:


Daarna moesten er nog enkele zaken aan het binnenzijde gedaan worden alvorens verder te kunnen met het definitief plaatsen van de buizenconstructie van de cockpit. Als eerste werden de luchtbuizen voor de remmen zwart gespoten waarna ze werdern gedrybrushed met een aantal tinten grijs (nee, geen 50...).


En ik heb eindelijk een mooi resultaat gekregen op de voetensteun. Ergens op de 1e pagina van deze thread was te zien hoe ik een nieuwe had gemaakt met het origineel als mal:


Dit nieuwe onderdeel had ik al in de grondlak gezet, maar omdat ik 'm nog heb moeten bijknippen kon ik daarmee opnieuw beginnen. Na de grondlak werd het geheel het donkergrijs gespoten. Net zoals bij het interieur werd daaroverheen een steeds lichtere grijs gespoten. Als laatste stap werd nog wat vuil nagebootst met MIG pigmenten. Het resultaat is dan als volgt:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	porsche_917lh_47.jpg
Views:	1225
Size:	154.9 KB
ID:	27943   Click image for larger version

Name:	porsche_917lh_48.jpg
Views:	1172
Size:	142.7 KB
ID:	27944   Click image for larger version

Name:	porsche_917lh_49.jpg
Views:	1218
Size:	132.5 KB
ID:	27945   Click image for larger version

Name:	porsche_917lh_50.jpg
Views:	1239
Size:	135.4 KB
ID:	27946  
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote