View Single Post
  #37  
Old 10-05-2013, 17:36
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Vooraleer ik het achterste deel aan de cockpit kon schroeven wilde ik een aantal zaken aan de binnenzijde ervan al gedaan hebben. Dit omdat ik er dan nog redelijk makkelijk bij kon van twee kanten. Zo werden de PE-delen waaraan later de schouder-delen van de gordels vast komen geplaatst (zie "1" in de foto). Daarnaast werden nog een 4-tal elektrische componenten geplaatst (zie "2"). Elk van deze is trouwens opgebouwd uit 5 PE-delen en 1 witmetalen deel. Zelf heb ik er dan nog wat bekabeling aan toegevoegd.


Voor de achterzijde van de cockpit werd een hitteschild gemaakt van de binnenzijde van een pakje sigaretten.


En het laatste deel dat ik per se klaar wilde hebben is het ruitje tussen de cockpit en het motorcompartiment. Bij de eerste poging om deze te maken heb ik het stukje doorzichtig plastic gebruikt dat Hiro meelevert, maar dat bleek veel te dik naar mijn idee. Dan een 2e poging met een reststukje dat ik nog van de Audi Sport Quattro had liggen... die was dunner, maar had ik te slordig gesneden en was dus niet mooi recht. De 3e poging was dan eindelijk goed en is te zien op onderstaande foto. Bovenste deel toont de 2 delen los, in het onderste deel zijn ze aan elkaar gezet. Hierbij heb ik dezelfde manier gebruikt als bij de Audi (zie hier).


Vervolgens werd het ruitje op z'n plek gelijmd:


En dan het grote moment: het buizenframe met motorblok kan vastgezet worden aan de cockpit. Het geheel zit met 2 schroeven vast en is goed stevig. Het gewicht is trouwens ook behoorlijk.... Overigens heb ik nu ook de schakelstang die naar de versnellings-pook loopt geplaatst (zie groene pijl).
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	porsche_917lh_39.jpg
Views:	1395
Size:	101.7 KB
ID:	27569   Click image for larger version

Name:	porsche_917lh_40.jpg
Views:	1399
Size:	135.2 KB
ID:	27570   Click image for larger version

Name:	porsche_917lh_41.jpg
Views:	1408
Size:	226.9 KB
ID:	27571   Click image for larger version

Name:	porsche_917lh_42.jpg
Views:	1430
Size:	107.1 KB
ID:	27572   Click image for larger version

Name:	porsche_917lh_43.jpg
Views:	1428
Size:	143.6 KB
ID:	27573  

__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote