View Single Post
  #34  
Old 11-03-2013, 21:10
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Zo, dat heeft even geduurd voor ik weer aan een update toe was De uitgevoerde werkzaamheden misschien zullen niet groots lijken, maar zijn wel een belangrijke stap naar het einde.

Eerst het motorblok. dat werd nog voorzien van een aantal leidingen aan de voorzijde (verdwijnen overigens uit zicht eens het blok geplaatst is).


De uitlaatpijpen werden matwit gespoten (lees: primer ) en geplaatst. Om een en ander wat af meer afwerking te geven heb ik nog wat lopen spelen met verschillende kleuren olieverf.


Ook de versnellingsbak werd gebouwd en voorzien van een basiskleur "steel". Vervolgens werden de lagere delen met zwarte olieverf behandeld en zal er nog een lichte drybrush overheen gaan.


De volgende foto toont een belangrijke stap in deze bouw: het frame waar de volledige achterzijde omheen gebouwd zal worden. Ik kon eigenlijk niet verder zonder dat dit in deze staat stond. Het motorblok en de versnellingsbak kunnen nu hierin geplaatst worden waarna er heel veel details aan toegevoegd kunnen worden om tenslotte ook nog eens een dragende constructie met de cockpit te gaan vormen!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	porsche_917lh_32.jpg
Views:	2023
Size:	148.3 KB
ID:	27105   Click image for larger version

Name:	porsche_917lh_33.jpg
Views:	1629
Size:	133.5 KB
ID:	27106   Click image for larger version

Name:	porsche_917lh_35.jpg
Views:	1697
Size:	139.8 KB
ID:	27107   Click image for larger version

Name:	porsche_917lh_36.jpg
Views:	1667
Size:	145.2 KB
ID:	27108  
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote