View Single Post
  #23  
Old 28-11-2012, 21:32
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
De eindstreep voor wat betreft het motorblok begint in zicht te komen... In de vorige post was al te zien hoe ik 24 ontstekingskabels had gelegd, maar die hebben weinig zin als er geen lucht en brandstof in de motor kunnen komen Eerst werden de inlaatkelken dan in elkaar gezet. Ook deze werden behandeld om een wat mij betreft realistischere look te krijgen. De eerste foto toont in de voor grond de onbewerkte linker rij van inlaatkelken. In de achtergrond is dus een met wat schuurwerk en daarna met olieverf behandelde versie.


Vervolgens dienden aan de brandstofleidingen geinstalleerd te worden. Het vergrotingkje rechtsonder toont hoe er per leiding ook nog 2 PE ringetjes geplaatst werden.


Eens deze delen klaar waren werd de rechterzijde geplaatst. Let hier ook op (witte) brandstofleidingen die netjes door houders rond de ventilatorbescherming moesten worden gestoken.


Na de rechterzijde kwam de linkerzijde en een avond prutsen om alle leidingen 1 voor 1 in te korten en vast te zetten. Ook werd er nog enkele PE onderdelen toegevoegd. Het resultaat zoals het blok er nu voor staat is op onderstaande 2 foto's te zien. Bijna... bijna, is het blok nu af, alleen nog wat kleinere onderdelen en aansluitingen aan de voorzijde, maar dat is voor een volgende keer



Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	porsche_917lh_27.jpg
Views:	1425
Size:	118.2 KB
ID:	26453   Click image for larger version

Name:	porsche_917lh_28.jpg
Views:	1446
Size:	120.6 KB
ID:	26454   Click image for larger version

Name:	porsche_917lh_29.jpg
Views:	1483
Size:	150.6 KB
ID:	26455   Click image for larger version

Name:	porsche_917lh_30.jpg
Views:	1403
Size:	150.0 KB
ID:	26456   Click image for larger version

Name:	porsche_917lh_31.jpg
Views:	1421
Size:	161.2 KB
ID:	26457  

__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote