View Single Post
  #41  
Old 05-09-2004, 23:03
Superdiesel's Avatar
Superdiesel Superdiesel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 388
Wel, ik heb afgehaakt. Of dat definitief is weet ik nog niet.

Ik heb enkele weken terug nogal wat internet problemen gehad waardoor ik niet kon surfen, laat staan iets opzoeken. Toevallig waren het dan net vragen die mij niet direct lagen.

Ik heb ook niet al te veel tijd om te zoeken. Ik werk bijna altijd tot 19:00 en tegen dat ik achter mijn PC kan plaatsnemen is het al rap 20:30 uur. En dan nog is dat een deel om te werken.
Er blijft dus niet al te veel tijd over om wat anders te doen. Dat "anders doen" is dus oa zoeken naar de kwisvragen.
Doordat ik zo weinig tijd heb, probeer ik de beschikbare tijd in te delen. In het begin lukte het dus wel om de antwoorden op de vragen te vinden in de tijd die ik ervoor had uitgetrokken, maar naarmate de kwis vorderde had ik meer tijd nodig en begon ik ook andere zaken te verwaarlozen (of uit te stellen). En hoe leuk ik het soms ook vond om te zoeken, dit kan niet de bedoeling zijn.
Een dag heeft helaas maar 24 uur...

Nu heb ik het de laatste tijd nog drukker en heb ik zo goed als geen tijd meer om te zoeken. Ik heb nog net de tijd om elke dag op een paar site's (oa dit forum) de laatste (autosport)berichten te lezen.


Veel zal dus afhangen van mijn werk of ik nog zal meespelen. Al moet ik zeggen dat de moeilijkheidsgraad (voor mij persoonlijk dan) behoorlijk hoog begint te liggen.


Verder vind ik de kritiek van Autosport.be wel terecht. De moeilijkheidsgraad staat niet in verhouding met het aantal te verdienen punten. Nu al 250 punten per antwoord tegenover slechts 1 bij moeilijkheidsgraad 1. Dan zijn de eerste vragen echt wel te verwaarlozen.
Beter zou volgens mij zijn : Moeilijkheidsgraad 1 - 1 punt per goed antwoord. Graad 2 - 2 punten. Graad 3 - 3 punten, enz, enz...


Ik heb efkes geprobeerd op de Procar vraag, maar ik heb het vlug opgegeven. (oa dus te weinig beschikbare tijd). En te moeilijk voor mij.
Wat zulke vragen betreft vind ik dat jullie het in de kwis over een 'te brede waaier' van autosport hebben. Het ware misschien beter om de kwis te beperken tot wat minder race-series. F1 - Rally (EK-WK-misschien BK-Parijs-Dakar), Sportscars, enz. Maar het niet meer bestaande Procar of zelfs rally-cross is iets waar ikzelf echt weinig vanaf weet en wat ik 'te breed' noem.

Het feit dat de vragen uit boeken komen vind ik wel positief. Als je ze via het internet opstelt zijn ze waarschijnlijk te gemakkelijk te vinden. Maar ik vind wel dat er van elke vraag iets moet terug te vinden zijn op het net. Immers, niet iedereen heeft stapels boeken. En nog minder zullen stapels boeken hebben over verschillende takken van de autosport.

De moeilijkheidsgraad is iets wat moeilijk in te schatten is, dat hebben jullie al vermeld. Maar de geluidsvraag vond ik echt wel moeilijk en te laag ingeschat.
Reply With Quote