View Single Post
  #39  
Old 03-09-2004, 10:22
bazzie's Avatar
bazzie bazzie is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2004
Location: Antwerpen
Posts: 118
Om te beginnen wil ik zeggen dat ik niet veel commentaar heb op de quiz. Ik vind de inhoud en het concept van de quiz goed zoals het is. Ik zou het verder niet te ingewikkeld maken, de vragen zijn zo al moeilijk genoeg .

De opbouw van de moeilijkheidsgraad vind ik tot hiertoe ook goed. In het begin heb ik de oplossingen altijd redelijk snel gevonden. Vooral over formule 1, omdat ik dat toch het meeste volg en omdat daar ook bijna alles over is terug te vinden op internet.

Maar naarmate de moeilijkheidsgraad naar boven ging, had ik ook meer moeite om de oplossingen te vinden. Ik vind ook niet dat de oplossing altijd direct moet terug te vinden zijn op internet. Ik ben altijd beginnen zoeken met wat ik herken (het merk en model van auto bv) en dan begin ik verbanden te zoeken (sponsors, de achtergrond, de helm, ...). Zo vind ik soms de oplossing, of moet ik een (beredeneerde) gok doen. Het is dan vooral leuk als die gok nog juist blijkt te zijn.

Van vragen zoals over Belgische autosport heb ik zo goed als niets van parate kennis of boeken, dus mijn enige bron van informatie is internet. Maar ik vind toch dat ik nog redelijk goed blijf volgen met de kop van het klassement, en dat geeft mij de motivatie om verder mee te doen met de quiz. Maar ook als ik meer onderaan het klassement zou staan, vind ik het nog altijd een uitdaging om de vragen te kunnen oplossen.

De belangrijkste reden om mee te doen vind ik nog altijd dat ik er heel watl van opsteek, ook al lijken sommige vragen op het eerste zicht minder interessant. En dankzij deze quiz heb ik al heel wat interessante websites gevonden over autosport.

Ik zou zeggen, doe zo voort, dan ben ik er volgend jaar zeker weer bij!
Reply With Quote